Systembolaget

11 juli 2022 - Haverdal, Zweden

Skummeslovsstrand – Haverdal 65 km

Zonnetje, droge tent en een lekkere douche, de ochtend begint uitstekend. We fietsen eerst richting Halmstad. Bij Laxvik houden we koffiepauze. De verlokking van de zee is Jannie te veel, dus die duikt er in. Dan gaat het door naar Halmstad. In Halmstad scoren we een blikje gas. Dat is vaak een hele tour. Jannie heeft zin aan ijs, dus een grote ijsco wordt verorberd. We zien en ‘systembolaget’ en laten ons de kans niet ontnemen om die eens van binnen te bekijken. Het zou het alcohol verbruik moeten minderen, maar het is een alcohol supermarkt, waarvan drie kassa’s het hartstikke druk hebben. Wij scoren in ieder geval een fles rode wijn.

De route is door het stedelijke gebied is de niet heel interessant vandaag. Af en toe een mooi uitzichtje, maar daar houdt het wel mee op. In Haverdal vinden we een leuke plek op de camping. We staan naast twee Engelsen die al vanaf mei onderweg zijn en o.a. ook in Nederland gefietst hebben. Zij komt oorspronkelijk uit Zweden en hun eindstation is Gotenburg, alwaar ze in het huwelijksbootje stappen. Een romantisch tochtje dus!