Lazy sunday

18 juli 2021 - Decize, Frankrijk

Lekker wat langer in bed liggen tot de zon je uit de tent brand. Zo begint onze zondag. Bestelde brood halen bij de receptie en rustig aan het water ontbijten. De lucht is staalblauw. Het belooft een mooie dag te worden. Eerst nog even naar de supermarkt voor de boodschappen. Het is maar 2 km fietsen, maar op zo’n rustdag is het net of de benen niet willen. Terug bij de tent een lekker bakkie koffie. Vakantie wasje, lezen en dan is het alweer snel tijd voor een uitgebreide lunch. Na de lunch wandelen we naar het stadje en in alle rust kijken we rond. Terug op de camping zoeken we zelfs een tijdje de schaduw. Lekker luieren en wat lezen. Bij de receptie halen we een lekkere fles koude witte wijn. Een klein dilemma: wordt het een Loire wijn of een Bourgonje? We zitten weliswaar aan de Loire, maar wel in het zuidelijk deel van de Bourgogne, dus de laatste wordt het. We maken een heerlijk rijstprutje en ’s avonds bij een bakje koffie genieten we nog een poos van de mooie dierentuin voor ons. Moeder zwaan met vijf jongen, een bever, witte koereigers, er gebeurt van alles. En zo eindigt een heerlijk lazy Sunday.