Koken in de tent

21 juni 2019 - Crozant, Frankrijk

We zijn vroeg wakker vanochtend en na ons ontbijt in het zonnetje zitten we al om 9.15 uur op de fiets. Het is heerlijk weer, maar later op de dag wordt regen voorspeld. We fietsen eerst naar La Chatre, waar Erik weer een zeer bijzonder taartje scoort en dus wordt er koffie gedronken in de plaats waar schrijfster George Sand veel boeken heeft geschreven. Zeven kilometer na La Chatre komen we langs het sprookjes kasteel Sarzay. Wat een prachtig plekje is dat zeg! In Neuvry-St.Sepulchre is het tijd voor het tweede bakkie. Het gaat inmiddels steeds meer op en neer en de hellinkjes worden steiler, maar de route is erg mooi. Bij de ruïne van Cluis picknicken we. Vlak daarna begint het af en toe te spetteren en dat gaat steeds door, echter veel heeft het nog niet echt om het lijf. De laatste klimmen voor Crozant zijn pittig. Crozant is een mooi plaatsje met ruïne aan de Creuze en hier komen we steeds meer in rotsachtig gebied. Er is een kleine camping municipal waar nog een paar fietsers staan. We zetten snel onze tent op en kopen bij de plaatselijke kruidenier die een heel klein winkeltje heeft ons avond eten. We krijgen van Annemiek, die bij Lisanne op bezoek is, een leuk foto van ons kleinkind doorgestuurd. Dan begint het rond 5 uur echt te regenen en dat gaat de hele avond door, dus het wordt koken in de tent. Het wordt een heerlijk maaltijd, waarvan we jullie het recept niet willen onthouden: Macaroni, een aangefruit uitje, een blikje ratatouille, een blikje tomatenpuree en blauwe kaas. We drinken er een Merlot bij, waarvan ook nog een scheut door de macaroni gaat. Wij eten heerlijk met getik op het tentdoek.

1. Rob:
    Wat betreft de Heerendis van 12 juli bedacht Margriet het volgende:
    |Kalfsentrecôte met kruidenboter, met daarbij frites in de schil, en rauwkost met een dressing van rode ui.
    Vooraf even reserveren wordt zeer op prijs gesteld! Telefoon: 0570-561371, email: [email protected]
    We zullen maar niet op je rekenen, Erik. ;-)
  2. Erik Koudijs:
    21 juni 2019
    Haha nee dat gaat niet lukken, alhoewel het menu weer aantrekkelijk is!
  3. Evert Feith:
    21 juni 2019
    Superleuk Jannie en Erik om jullie zo te volgen. Een feest van herkenning ook omdat jullie een route volgen door een gebied wat ik heel goed ken! Ik was natuurlijk niet op de fiets, zo sportief als jullie ben ik niet, maar met de auto. Fijne reis verder en blijf genieten! Be happy! Hartelijke groet, Evert
  4. Leen Dekker:
    22 juni 2019
    Mooie witte sandalen heb je ondertussen, Jannie👍