Herfst in de Alpen

5 september 2019 - Innsbruck, Oostenrijk

Wanneer je vroeg naar bed gaat ben je ook vroeg wakker. Als je dan lekker blijft liggen en er pas om 8.30 uur uitgaat lijkt het alsof je vreselijk hebt uitgeslapen. Na de douche gaan we naar Innsbruck met de bus. Omdat we gisteren ‘te laat’ waren met brood bestellen, beginnen we in Innsbruck met een ontbijtje bij de bakker. Daarna slenteren we als echte toeristen rond en moeten natuurlijk naar het toeristisch hoogtepunt van Innsbruck: het huis met het gouden dak. Innsbruck heeft veel mooie winkels en het barst er van de sportkleding winkels. Veel merken hebben hun eigen winkel. Ook is het fenomeen overdekt winkelen razend populair. Er zijn diverse overdekte winkelcentra. Aan het eind doen we onze inkopen en gaan terug met de bus. Het is de hele tijd bewolkt geweest, maar wel droog. In Innsbruck waren we een van de weinige mensen met een korte broek aan. We waren dus duidelijk te herkennen als toerist. Eenmaal op de camping gaan we lunchen. Na de lunch verdiepen we ons in de komende dagen. Hoe verloopt de route, wat gaat het weer doen en waar kunnen we tussenstops maken. We besluiten dat we morgen eerst een stuk met de trein doen. Onze route gaat over het Karwendel gebergte en we moeten daarvoor een klim van 7 km maken met een gemiddelde van 10% en met enkele stukken van 17%. Dat is zelfs voor deze oude bikkels een beetje teveel van het goede. We gaan dus met de trein naar Garmisch Partenkirchen en vandaaruit gaan we weer fietsen. We hebben geprobeerd een hotelletje te boeken, maar dat is in dit gebied niet eenvoudig. Blijkbaar is veel al vol. We hebben contact gehad met de tourist-info van het gebied en een lijst van beschikbare accommodaties gekregen. Maar die reageren niet op telefoon en e-mail en met het schrijven van dit blog is het dus nog onduidelijk waar we morgen zullen eindigen. Vanaf 18.00 uur is het gaan regenen en volgens buienradar gaat dat door tot morgenochtend ca 4.00 uur. We hebben dus in de tent moeten koken en ook de komende dagen is het weer van slag. Het is echt herfst in de Alpen.

1. Jolanda:
    6 september 2019
    We vroegen ons af hoeveel kilometers jullie inmiddels op de teller hebben staan. We nemen aan dat jullie het ergens kunnen zien?
    Hans' schatting is 8000-9000km....
  2. Jannie en Erik:
    6 september 2019
    En wat is jouw schatting?
  3. Jolanda:
    6000 - 6500
  4. Jannie en Erik:
    6 september 2019
    Je hebt er duidelijk meer gevoel voor. Maar ik hoop niet dat we jullie teleurstellen want we hebben tot nog toe slechts😂 4850 km gefietst.
  5. Jolanda:
    Wat weinig 😂😂😂
    Poeh poeh dat doen we jullie niet na.
  6. Carlijn en Zappa (van de camping in Ora):
    6 september 2019
    We duimen voor wat beter weer (vanuit de trein over de Brenner naar huis)!! Veel mooie kilometers gewenst nog en veel plezier.
  7. Carlijn en Zappa (van de camping in Ora):
    6 september 2019
    We duimen voor wat beter weer!! Veel mooie kilometers gewenst nog en veel plezier (vanuit de trein over de Brenner naar huis).
  8. Jannie en Erik:
    6 september 2019
    Wat leuk dat we nog wat van jullie horen! Hebben jullie nog leuke dagen gehad bij het Gardameer en in Verona. Wij hadden het er vandaag juist met elkaar over dat je zo snel weer kunt schakelen naar ander weer. Vandaag in ieder geval een droge dag. Wel fris. Goede terugreis!