De familie Vos

20 juni 2019 - Châteaumeillant, Frankrijk

Gisterenavond vlak voordat we naar bed wilden gaan kwam ineens een vos de weide voor ons oplopen. Hij speurde wat rond en had blijkbaar het sein veilig gegeven, want even later kwam moeder vos met 4 jonge vosjes ook de weide oplopen. Wat een schitterend gezicht zo’n heel vossen gezin te mogen aanschouwen. Zeker de dartelende jongen waren heel aandoenlijk om te zien. Wij hadden wel vaker een vos gezien, maar nog nooit een heel vossengezin. Vanmorgen kwam vader vos nog even tevoorschijn en even later liep er ook een ree in de weide. Wat geweldig omdat vanaf je kampeerplekje allemaal te kunnen zien. Helaas lukte het niet om het te fotograferen dus die beelden houden we in ons hoofd voor onszelf.

In het plaatsje was een klein barretje wat tevens fungeerde als depot de pain. De boerin van de ‘camping’ had gisteren even doorgebeld dat we graag een pain wilden hebben, dus die stond vanmorgen mooi klaar voor Erik.

Ook onderweg komen we veel dieren tegen, zoals oa, roofvogels, spechten, hazen en ook vandaag nog weer een ree onderweg. Ook zagen we een slang, maar die was dood en lag langs de weg.

Vandaag hebben we een lange tocht gemaakt van 92 km. De route bracht ons langs plaatsen als Sancions, Saint Amand Montrond en le Chatelet. In het eerste plaatsje koopt Erik zijn dagelijks koffiekoek en vandaag is zijn geluksdag zegt hij. Hij heeft zo’n lekker taartje weten te bemachtigen: un tarte princess! En later bij de koffie blijkt hij ook echt heeeerlijk. Vooral het laatste stuk ging vandaag weer veel op en neer en Erik was er wel klaar mee. Jannie is van het sterke geslacht vandaag dus die ging het allemaal gemakkelijk af. Onderweg komen we steeds meer tekens tegen dat we op de Camino zitten. Pelgrims komen we eigenlijk nog nauwelijks tegen. Vlak voor de camping zit een supermarkt waar we inkopen doen. Vandaag weer eens een avg’tje (zoals Annemiek dat noemt) aardappels, vlees en groente. Met de bon van de supermarkt kun je bij een automaat een prijs winnen. Erik scant de bon en wint de prijs: een voetbal. Daar kunnen we een ander kind gelijk gelukkig mee maken. Zijn vader had voor ons nl geen prijs.

We krijgen veel reacties op ons blog en vinden het erg leuk dat zoveel mensen het lezen. Daarmee is het net of jullie een beetje met ons meefietsen

1. Karin en Dico:
    20 juni 2019
    Leuk Erik en Jannie om even mee te mogen kijken op zo'n geweldige fietsreis. Mooie foto's. Fijne reis tot laters.
  2. Marcel de Gier:
    20 juni 2019
    Geniet er maar van, maar zoals ik lees is dat geen probleem.

Groeten!
  3. Diana Groot Koerkamp: