Door het Rijndal naar Mainz

18 september 2019 - Mainz, Duitsland

Een strak blauwe lucht als we opstaan. We verlaten graag de camping. Het was geen slechte camping, maar slechts 500 meter afstand tot de autobaan. Dat hoor je dus de hele nacht. Vandaag mogen we door het Rijndal. Een landschappelijk duidelijk minder interessante route. Veelal fietsen we door een Nederlands landschap. In het begin nog geflankeerd door wat heuvels, maar gaandeweg steeds vlakker. Af en toe passeren we wel een leuk natuurgebiedje. Maar het allerbelangrijkste is dat de zon weer schijnt. Dat maakt het fietsen altijd een stuk lekkerder. De eerste plaats die we door komen is Lorsch. Een leuk plaatsje met een mooi oud gemeentehuis. Bij Nierstein gaan we met de pont de Rijn over en daar wordt het ook weer mooier. Hier lopen de wijnvelden zo de Rijn in. Wij willen langs de Rijn naar onze eindbestemming Mainz fietsen. Op een gegeven moment is echter de fietsroute afgezet. Terugfietsen hebben we eigenlijk geen zin in en bovendien staat er ook geen andere route aangegeven. Dus gaan we er toch maar langs de hekken. Best wel risicovol in het hiërarchisch georganiseerde Duitsland.... Gelukkig, we komen we wel een paar obstakels tegen die we gewoon trotseren, maar komen we geen boze Duitse mensen tegen. Het lukt ons dus om op die manier Mainz te bereiken. In Mainz, eigenlijk is het de gemeente Wiesbaden, want we kamperen aan de andere kant van de Rijn, vinden we een leuke stadscamping. De camping ligt voor een stadscamping erg mooi in een rustig gebied, pal aan de Rijn. Tentje opzetten en gauw boodschappen doen. Het tentenveldje heeft een paar leuke zitjes war je kunt koken. Daar maken we graag gebruik van en ook dit blog wordt daar geschreven. Al met al 80 km gefietst vandaag. Niet bijster interessante route, maar verder best goede dag.

1. Jolanda:
    19 september 2019