Veel buien

8 augustus 2021 - Bruttig-Fankel, Duitsland

Wolf – Bruttig Fankel  57 km

Vannacht heeft het nog behoorlijk geregend, maar als we wakker worden is het droog. Het dreigt steeds, maar tijdens het ontbijt en het oppakken van de tent blijft het gelukkig droog. We fietsen naar Traben Trarbach en bekijken beide stadsdelen, maar dat valt ons wat tegen. We kopen nog even brood bij de Edeka en fietsen dan verder langs de Moezel.  Punderich is een erg mooi klein plaatsje. We drinken er koffie en bellen met ma. Zij is vroeger op de brommer naar de moezel geweest. Bij Zell gaat naar onze mening de route niet langs de mooiste kant van de Moezel en bij Neef proberen we dat recht te zetten door naar de andere kant te gaan. Helaas begint het even later hard te regenen. We schuilen onder een boom en het duurt bijna een uur. Op zo’n moment is het wel even doorbijten. Als het bijna droog is fietsen we verder. Het is mooi, maar de dreiging van regen is nooit weg. Bij Senheim willen we lunchen. Als we een broodje op hebben begint het weer te hozen. We fietsen gauw terug naar een brug, waar al een aantal Duitsers onder schuilen. We sluiten graag bij hen aan en eten ons tweede broodje. Er is een mooie regendouche gecreëerd. We overleggen onderwijl wat te doen. We willen nog wel verder fietsen, maar verlangen door al die buien ook wel naar een camping. We fietsen nog even verder maar bij het pontje van Beilstein bellen we met de eerstvolgende camping. We kunnen er terecht, dus gaan we met het pontje over. Vlak voor de camping begint het weer te regenen. We bouwen ons tentje in de regen op, maar als ie staat wordt het droog en gaat de zon schijnen. We douchen, halen een flesje moezel en ‘koken’ chili met rijst. De weersverwachting voor de komende week is goed. We hopen van ganser harte dat het uitkomt.

1. Bea:
    8 augustus 2021
    Ondanks de regen tóch mooie foto's!
  2. Hans Koudijs:
    9 augustus 2021
    Het zit jullie echt niet mee met het weer