Blog maken bij het kampvuur

12 september 2019 - Braunsbach, Duitsland

Na het bekende ochtendritueel van inpakken en ontbijt nemen we afscheid van Marije. Je gelooft het misschien niet, maar na alle moeite gisterenavond voor een goed plaatsje staan we weer niet in de zon. Gelukkig is het gisterenavond bewolkt geworden, waardoor er weinig condens is en onze tent gewoon droog ingepakt kan worden. Maar het blijft een dingetje dat plekje in de ochtendzon.

We fietsen vandaag een deel van de Duitse fietsroute tussen de rivieren Kocher en Jagst. Het eerste deel is afwisselend en het lekkere weer maakt er weer een leuke fietstocht van. Na de koffiestop trekt de wind aan en komen we steeds meer op een kaal plateau te fietsen. Jannie vindt het nog steeds mooi, maar Erik vindt het saai. We klimmen nog weer naar bijna 500 meter hoogte. Op het hoogste punt drinken we ons tweede bakkie koffie. Dan dalen we af naar het dal van de rivier de Kocher. Het dal is smal en de natuur is mooi. Doordat we dieper in het dal fietsen hebben we ook minder last van de wind.

Net als het tijd wordt voor de lunch dient zich weer de zoveelste mooie picknick plek aan. Dus we knijpen in de remmen en eten onze broodjes op. Ook liggen we nog even op onze rug, voor een kleine siësta. In het laatste stukje naar Braunsbach fietsen we onder de Kochertalbrucke door. Dit is de hoogste brug in Duitsland en de pijler van 178 meter hoogste is zelfs de hoogste in de wereld. Dan komen we bij de Natuurcamping Braunsbach. Vooraan is een mooi tentenveldje met een vuurplaats. Daar willen we gaan staan, maar de eigenaresse verteld dat er morgen daar een gezelschap van 7 gezinnen komt en we mogen dus niet dicht bij de vuurplaats staan. Helemaal achteraan de camping is echter nog een tentenveldje met vuurplaats en daar vinden we een plekje, zodat we helemaal alleen staan.  Bij de enige winkel kopen we wat boodschappen, zodat we een echte Duitse ‘grillabend’ kunnen organiseren. Bij de receptie regelen we een kruiwagen vol met stookhout. Het vuur gaat aan en op het mooie grillrooster wordt onze maaltijd bereid. Dit blog maken we terwijl de vlammen langzaam minder worden. Romantischer kan het volgens ons niet worden.

1. Leen Dekker:
    12 september 2019
    Lijkt me moeilijk om op die manier de worstjes niet te laten aanbranden,😜
  2. Jannie en Erik:
    13 september 2019
    Maar dan onderschat je de grillmasters kwaliteiten van Erik! Dus het vlees smaakte heerlijk😎
  3. Coby Hulleman:
    13 september 2019
    Wat fijn zo'n camping met een stookplaats, dat zijn de extraatjes van het leven die je maar zo in de schoot worden geworpen. Jullie zijn al weer aardig op weg naar huis dus je komt mooi op tijd om aan te schuiven als we met de kerstmuziek beginnen bij het orkest :-)