Afscheid van Zweden

15 juli 2022 - Frederikshavn, Denemarken

Göteborg – Frederikshavn 35 km

Lekker rustig opstaan en ontbijten. We hoeven vandaag pas om 16.45 uur met de boot, dus we hebben de hele dag voor ons. Als we opgepakt zijn fietsen we op ons dooie akkertje naar Göteborg. Onderweg kopen we nog even Nutella en Jam, want al ons broodbeleg is op. Uiteindelijk komen we bij het fjord van Goteborg en langs het fjord fietsen we de stad binnen. We komen daardoor ook langs de plek waar we op de boot gaan, dus dat hebben we alvast gezien. We fietsen de route helemaal uit. Dan gaan we eerst bij de stadions kijken. Je hebt het ‘oude’ Ullevi, waar IFK Goteborg speelt en ook de wedstrijden van het nationale team van Zweden afgewerkt worden. En je hebt het ‘nieuwe’ Ullevi, wat vooral voor andere (sport) evenementen wordt gebruikt. In 1995 waren we hier toen het WK atletiek hier gehouden werd. Dan gaan we naar de 4 master die in de haven ligt en bekijken de winkelstraten. We lunchen bij de markthallen op een gezellig terras. Heerlijke koud gerookte zalm. Dan gaan we naar de botanische tuinen. Een prachtig park midden in Göteborg met o.a. een tropische plantenkas en prachtige verschillende tuinen. Er wordt veel gebruik gemaakt van dit prachtig gratis toegankelijke park. Tot slot eten we nog een lekker ijsje en dan is het al tijd om naar de boot te gaan. Als we willen inchecken verteld de medewerkster dat we de boot van 20.15 uur geboekt hebben….. oeps foutje! Dan kom je omstreeks middernacht aan in Frederikshavn. Daar hebben we geen zin in. Gelukkig kunnen we omboeken en gaan we toch met deze boot mee. Aan boord valt weinig anders te doen dan lekker te rusten en dat doen we dan ook. Om 20.15 uur komen we aan in Frederikshavn. Om 21.00 uur zijn de 4,5 kilometer naar de camping overbrugt en staat ons tentje alweer. Het is fris dus we drinken koffie in de tent en schrijven ons blog. Zweden heeft ons wederom kunnen bekoren. De mensen zij relaxed, er is veel ruimte en mensen gaan zeer vriendelijk met elkaar om. Daarnaast is het ook een mooi land met een heldere frisse lucht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Coby Hulleman:
    17 juli 2022
    Zweden staat ook hoog op mijn lijstje om met ons ouwe kampeerbusje doorheen te tuffen. En ik snap wel dat de mensen daar relaxter zijn. Tenslotte hebben ze ruimte en worden niet zo gestrest van het dicht op elkaar leven. Heerlijk dus 🙂