Zomer in Zeeland

24 juni 2021 - Ellemeet, Nederland

Tiengemeten-Renesse  80 km

Wat hebben we heerlijk rustig geslapen op Tiengemeten. Goed uitgerust staan we op en we hebben alle tijd om op te ruimen. De boot die ons weer van het eiland haalt komt pas om 10.07 uur. Alle tijd om te douchen en te ontbijten en rustig naar de veerhaven te fietsen. Bij de haven ontmoeten we twee fietsers, die blijkbaar ook op de camping stonden, die hun fietsen ook bij Bongers Bikes in Apeldoorn hebben gekocht. Dan heb je natuurlijk gelijk wat om over te praten. Om 10.15 uur zijn we aan de overkant en nu mogen we eerst 15 km naar het noorden fietsen om bij Nieuw Beijerland het veer over het Spui te nemen. Daar doen we nog even boodschappen en heeft Erik nog een leuke ervaring bij de bakker. Als hij het gekochte brood in de tassen doet raakt hij aan de praat met een man die met een tandem op vakantie is. Zijn vrouw is net als Jannie even in de Plus. Dan komt de bakkersvrouw naar buiten en zegt dat de man nog iets vergeten is. Gelijk komt zijn vrouw er ook aan en die maakt natuurlijk een opmerking. Erik moet wel lachen en zegt dat ze maar even met Jannie moet praten. Een soort lotgenoten gesprek. Als we van de pont afrijden komen we in Voorne-Putten. Vervolgens mogen we pal langs het Spui terugfietsen naar het Haringvliet. Een mooie route! Onder langs de dijk van het Haringvliet gaan we richting het vestingstadje Hellevoetsluis. Even buiten Hellevoetsluis vinden we een bankje voor de lunch. Als wij lekker in het zonnetje zitten te genieten fietst er een echtpaar voorbij. We horen de vrouw zeggen: ’pfff je zal toch zo op vakantie moeten….!’. Nou ze moest eens weten. Wij lagen in ieder geval dubbel van het lachen en ik denk dat we deze reis de uitspraak nog wel eens zullen herhalen: Pfff je zal toch zo op vakantie moeten.

Via de Haringvlietdam fietsen we naar het Zuid Hollandse eiland Goeree-Overflakkee. We fietsen een prachtig fietspad dwars door de duinen naar de Grevelingendam. Het fietspad loopt helemaal over het hoogste punt van de dam en in het prachtige zonnetje is dat een waar genoegen. Via de dam komen we ook in de provincie Zeeland. Iets na de dam is onze camping in Ellemeet, zo’n drie kilometer van Renesse. We zetten snel de tent op en gaan dan naar Renesse. Ooit haalde Erik hier Mark met een paar vrienden op na een week vakantie. Maar van dat Sodom en Gomorra is om zes uur 's middags in ieder geval vandaag niets te merken. Wel is het er gezellig. Na het eten ligt het trekkersveldje in de schaduw en vertrekken we met alle collega’s fietsers naar het veld erachter waar we nog lekker in de zon kunnen zitten en wij ons blog maken.

1. Bea:
    " je zal toch zó op vakantie 'moeten' 🤭😂🙋
  2. Rob:
    24 juni 2021
    Laten sponsoren door Bongers Bikes in Apeldoorn, Erik?
  3. Jannie en Erik:
    24 juni 2021
    Sponsoring hebben we niet nodig Rob...
  4. Rob:
    I know, I know.. ;-)
  5. Jannie en Erik:
    25 juni 2021
    Hi hi, je reageert precies zoals ik Jannie voorspeld heb😜😂
  6. Coby Hulleman:
    24 juni 2021
    Ik ben vandaag thuis gekomen van 2 weekjes vakantie met mijn vriendin in ons kampeerbusje en lees dus nu pas dat jullie weer op pad zijn. Wij hebben in Groningen en Friesland rondgezworven en jullie zitten dus helemaal aan de andere kant. Ik wens jullie een ontzettend fijne vakantie en ik zal jullie verhalen weer met veel plezier lezen.
  7. Rob:
    25 juni 2021
    Ik ben me d'r eentje! ;-)
  8. Leen Dekker:
    30 juni 2021
    Op de Grevelingendam GINGEN we altijd naar Concert at Sea....is nu al voor het 2e jaar uitgesteld :-( Het is een prachtige omgeving.