Ruhetag

16 september 2019 - Eberbach, Duitsland

Vandaag bestond onze dag vooral uit niks doen. Vanmorgen lekker uitgebreid ontbijten aan de oever van de Neckar met zicht op Eberbach. Continu is er wat te zien, zoals het verkeer aan de overkant, een trein en de boten over de rivier. We zitten met elkaar te kletsen over onze reis. We beleven elke dag nog steeds als een feestje en verlangen nog helemaal niet terug naar ons oude leventje. Wel willen we natuurlijk onze beide moeders, onze kinderen en ons kleinkind graag zien, maar dat is dan ook het enige wat we missen. Verder concluderen we dat dit leven heerlijk eenvoudig is. Je hebt weinig te onderhouden, dus je bent snel klaar.

Lekker even zo filosoferen met elkaar onder een lekker zonnetje. Van een mede kampeerder krijgen we nog een mooie levensles. Hij heeft op de caravan geschreven: ‘Reise vor dem Sterben, sonst reisen deine Erben.’  Met deze levensles rommelen we de dag door met koffie en later onze lunch. En al die tijd hebben we ons lekker gesetteld. Na de lunch wandelen we naar Eberbach. We lopen door het stadje, vinden een landkaart voor de komende dagen en halen wat boodschappen. Al met al dus echt ‘ruhetag’ en dien ten gevolge ook een kort blogje.  Morgen gaan we weer fietsen en komen we aan de Rijn. Die blijven we dan tot Nederland volgen.

1. Evert Feith:
    16 september 2019
    Eberbach is leuk, of niet. Ik ben er met de wijnreis met de heren eens geweest.
    Sowieso was het de laatste tijd weer een feest van herkenning! Jammer dat jullie naar Nederland komen want dan missen we de dagelijkse berichten😜
    Geniet er nog van en een fijne reis verder! Hartelijke groet, Evert
  2. Jannie en Erik:
    16 september 2019
    Eberbach is inderdaad een leuk plaatsje. Het hele Neckartal is overigens erg de moeite waard. Leuk dat je veel herkenning hebt met waar we langs fietsen. Dat zal in het rijndal ook wel zo zijn.
  3. Leen Dekker:
    16 september 2019
    ‘Reise vor dem Sterben, sonst reisen deine Erben.’ Die ga ik onthouden, Jannie & Erik👍😀
  4. Coby Hulleman:
    17 september 2019
    Goeie zin, houden wij ons ook aan! Morgen dus lekker met ons busje naar Zeeuws Vlaanderen :-)
    De laatste loodjes Janny en Erik en mooi dat jullie ook de terugweg fietsend afleggen en niet met de trein. Dat zou toch een beetje onafgemaakt voelen denk ik. Geniet er nog maar lekker van want voor je het weet sta je weer thuis met de stofzuiger in je hand :-)
  5. Jannie en Erik:
    17 september 2019