Rondje Kattegat

3 juli 2022 - Middelfart, Denemarken

Olst-Middelfart

Vanmorgen vetrokken uit Olst. Onze reis gaat vandaag naar Middelfart in Denemarken. Nadat we vorig jaar onze reis vroegtijdig moesten afbreken vanwege mijn moeder is er veel gebeurt. Inmiddels is mijn moeder dit voorjaar verhuisd van Nieuwleusen naar een aanleunwoning in het Weijtendaal in Wijhe. Haar huis in Nieuwleusen is inmiddels verkocht. Helaas gaat het met de dementie van mijn moeder niet goed. Vandaar dat we dit jaar besloten hebben een korte reis te maken van drie weken. Broer Hans neemt de zorgtaken waar, samen met de (wijk)verpleegkundigen.

We willen een zelf samengesteld ‘rondje Kattegat’ fietsen. Het Kattegat is een gedeelte van de Oostzee tussen Denemarken en Zweden. Het plan is dat we eerst van Middelfart naar Kopenhagen fietsen. Dan gaan we naar Helsingborg, waar we over willen steken naar Zweden om vervolgens de ‘Kattegatleden’ te fietsen tot Gotenburg. Daar willen vervolgens met de ferry naar Frederikshavn om vandaar terug te fietsen naar de auto.

Vandaar dat we in Middelfart starten op het eiland Fyn. Onze auto kan hier goed staan voor de komende drie weken. We krijgen een mooie plekje op de camping Galsklint en de tent staat binnen een mum. We hebben er erg veel zin in!