De eerste shelter.

4 juli 2022 - Davinde, Denemarken

Middelfart-Davinde 82 km

Vanmorgen scheen gelijk de zon en om 7.00 uur stonden we al te douchen. Spulletje lekker droog opruimen, lekker ontbijten, plekje voor de auto en dan fietsen we om 9.00 uur weg van de camping. Het gevoel is vrijwel gelijk terug. We mogen direct een mooi bospad langs de kust. In Middelfart halen we nog even een broodje en dan kan ons weinig meer overkomen. Het waait best stevig, maar gelukkig hebben we de wind in de rug, dus dat komt goed uit. De route is heerlijk rustig, maar gaat wel veel op en neer. Wat een heerlijk gevoel weer zo vrij door de natuur te fietsen. Koffie drinken we in de gezegende omgeving van een mooi kerkje. De temperatuur is om te fietsen heerlijk, maar als je even stil zit moet je eigenlijk even de fleece aan. De route is mooi en heel rustig. Dat maakt het heerlijk comfortabel om te fietsen. Je hoeft nergens op te letten, de weg is van ons. We lunchen aan de oever van een meer. We hebben een rugbrot gekocht. Een soort van roggebrood met lekker veel pitten. Na de lunch moeten we een stuk over een smal bospad. We fietsen gelijk verkeerd en maken ten onrechte een steile klim. Gelukkig merken we het snel en maken rechtsomkeert. Dan begint het te regenen en dat houdt ruim een uur aan. Gelukkig wordt het vlak voor Odense droog. In Odense staat het geboortehuis van sprookjesschrijver Hans Christian Andersen. Mijn broer is naar hem vernoemd. Maar eerst gaan we naar het stadion van Odense BK. Hun O13 deed in 2017 en 2018 mee met de Sallandcup in Olst. Leuk om er nu zelf te zijn. Dan gaan we naar het centrum en komen bij het beroemde geboortehuis. We zwerven wat door de stad en halen boodschappen voor het avondeten. We fietsen nog 15 km door naar een meertje en nemen daar een shelter. Eerst liggen we lekker op het gras in het zonnetje bij te komen van de ruim 80 km. Het is nog druk bij het meertje, maar vanaf 19.30 uur wordt het rustig en zijn we vrijwel alleen. We eten lekker en doen de afwas in het meer. De eerste nacht in een shelter! Het avontuur is begonnen.

1. Marlie & Ella:
    5 juli 2022