Quatorze julliet wordt ingetogen gevierd

14 juli 2021 - Olivet, Frankrijk

Orleans/Olivet 19 km

Oei, oei, wat heeft het lang geregend. Gisteren heeft het al praktisch de hele dag geregend en dat is de hele nacht doorgegaan tot vanochtend 10 uur. Wij besluiten omstreeks 8 uur dat we geen zin hebben om de natte boel op te pakken, dus dat we nog een dagje op deze camping blijven. Het heeft dan in ieder geval al meer als 21 uur achtereen continu geregend. Alhoewel de afwatering op de camping aardig geregeld is moet een camper met een autoambulance uit de modder getrokken worden. Ook een Mercedes bus komt niet weg en moet geholpen worden. Wij liggen in bed tot het droog wordt en ontbijten dan eerst. De camping heeft broodservice, dus dat komt goed uit. Daarna gaan we eens organiseren om de boel weer wat te drogen. Jannie is altijd inventief en houdt van hergebruik. De pizzadozen van gisterenavond worden spontaan tot deurmat gebombardeerd. Ook brengen we wat spullen die opgeladen moeten worden onder bij wat Nederlanders op de camping. Het weer knapt nu echt langzaam maar zeker op. Na de lunch fietsen we naar Orleans. Het is vandaag quatorze Julliet, de nationale feestdag in Frankrijk. In de stad zijn geen festiviteiten, maar Orleans heeft wel een prachtige kathedraal. Wij vonden hem zelfs mooier dan die van Chartres. ’s Middags zien we foto’s van Bas en Laura die in Limburg verblijven. Daar is ook een enorme wateroverlast, maar gelukkig slaan ze er zich goed doorheen en hebben ze toch plezier. Al met al zijn we gedurende de dag weer goed opgedroogd en zijn de weersvooruitzichten voor de komende dagen een stuk beter. Dus morgen fietsen we weer verder.

1. Jolanda:
    15 juli 2021
    Gelukkig is het mooie weer onderweg. Vanaf vrijdag zou het zonnig worden. Dan is het voor jullie extra genieten.