Onderweg naar nergens komen we gelijk al in de Rimboe

20 juni 2021 - Lunteren, Nederland

Olst-Lunteren 68 km

We hebben deze reis de titel ‘onderweg naar nergens’ gegeven. De situatie in Europa is sterk wisselend omtrent het reizen. We hebben dan ook de laatste weken steeds getwijfeld in welke richting we zouden starten. We hebben boekjes voor de Hanze Route gekocht, maar toen we gingen zoeken naar Duitse campings kregen we de informatie dat je bij elke camping getest zou moeten worden. Nu wordt de soep meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend, maar heel vaak testen hebben we in ieder geval geen zin in. Dus besluiten we uiteindelijk maar richting Frankrijk te gaan. We hebben het idee dat de Fransen het over het algemeen wat minder nauw nemen met de regels en gokken er maar op dat ze dat dan ook met ons zullen doen.

Als we vervolgens op de kaart kijken ziet Erik dat we dan onderweg die kant op ook in de buurt van Zeeland komen. Een lang gekoesterde wens van Jannie. En zo ontstaat het plan voor de eerste weken. Vanochtend hebben we nog even twijfel of we vandaag wel moeten starten, omdat er voor maandag echt de hele dag regen wordt voorspeld. Maar Jannie hakt de knoop door, het huis is schoon en ik heb geen zin om weer te poetsen. Dus worden de fietsen opgepakt en gaan we nog even langs onze kleinzoon, die ons enthousiast ontvangt. Kopje koffie en een dikke knuffel en dan kunnen we op weg. Fijn om te voelen dat ook dit jaar ons huis goed verzorgt achterblijft.

Met het pondje verlaten we Olst en aan de overkant gaat het richting de Veluwe. Er waait een onstuimige wind uit het zuidwesten, maar eenmaal op de Veluwe voelen we daar tussen de bomen weinig meer van. Onderweg fietsen we dwars door een picknick van MG bezitters, die spontaan een erehaag voor ons maken en hard klappen! Het is heerlijk weer en langzaamaan waaien alle dingen van de afgelopen weken uit ons hoofd. Jannie heeft opnieuw ontslag genomen bij Betty Barclay en Erik was druk met het afronden van het seizoen bij Overwetering. En een lange reis vergt nu eenmaal ook enige voorbereiding. Maar nu zijn we op weg! Na zo’n 60 km gefietst te hebben wordt het tijd om eens te kijken waar we gaan overnachten. Campings genoeg op de Veluwe, maar gezien de weersverwachting besluiten we bij Lunteren een trekkershut te nemen. Dan hoeven we morgen niet gelijk een kletsnatte tent op te pakken. Camping de Rimboe heeft een mooie trekkershut nog vrij. En zo eindigen we onderweg naar nergens, de eerste dag midden in de Rimboe. Benieuwd wat deze reis voor avonturen voor ons in petto heeft.

1. Erik:
    20 juni 2021
    Goede reis Erik en Jannie. Geniet ervan.
  2. Jolanda:
    20 juni 2021
    Heel veel plezier. Liefs van ons.
  3. Leen Dekker:
    Hele goede reis, Jannie en Erik. Sev heeft in ieder geval het goede shirt aan 👍
  4. Evert Feith:
    20 juni 2021
    Veel plezier Jannie en Erik! Ik wens jullie mooie ontmoetingen- en avonturen toe!!
  5. Wim:
    20 juni 2021
    Beste Jannie en Erik. Veel plezier en veel veilige fiets kilometers . Over het shirt van Sev zullen we het later nog hebben.
  6. Jannie en Erik:
    21 juni 2021
    Dat shirt was een kanootje van opa voor zijn verjaardag!
  7. Alfred:
    20 juni 2021
    Veel plezier Erik en Jannie!
  8. Rob:
    20 juni 2021
    Veel plezier en mooie, veilige kilometers gewenst Kom gezond weer thuis!
  9. 20 juni 2021
    Heel veel plezier. Lekker genieten.
    Sev heeft het goede shirt aan.
  10. Bea:
    21 juni 2021
    Mooie start in naar nergens😃, met leuke/mooie foto's, 🚲 en geniet ze🙋
  11. Jannie & Anton Bosch:
    21 juni 2021
    Vake bien-ie te bange, mar doar heb jullie geen last van! Veel succes en plezier!
  12. Jannie en Erik:
    21 juni 2021
    Het meervoud van lef is leven, en dat doen we met volle teugen!
  13. Maria:
    Heel veel plezier! Gute Reise! 👍
  14. Jannie en Erik:
    22 juni 2021
    Danke. Wie ist es mit ihre reise durch Denmark?
  15. Maria:
    23 juni 2021
    Danke, ich bin in Hadsund bis am 4. Juli. Im August will ich auf die Insel Møn. Ich bekomme noch Besuch von meiner Tochter aber weiss noch nicht wann. Jetzt freue ich mich jeden Tag auf euren Reisebericht. Gute Reise und viel Spass!
    Danke für die Motivation zum Fahrrad fahren.
  16. Maria:
    7 augustus 2021
    Hallo Erik og Jannie, ich bin in Præstø und fahre Richtung Møn. Ich habe Zeit bis zum 29. September. Euch gute Fahrt und viel Spaß
    Maria
  17. Jannie en Erik:
    7 augustus 2021
    Schon zu lesen das Sie auch unterwegs sind! Wunchen dir eine schone reise👍 Liebe Grusse, Jannie und Erik