In een Netflix serie?

18 juli 2022 - Grenaa, Denemarken

Udbyhoi – Grena  68 km

Als we wakker worden regent het. We ontbijten in de tent en dimdammen wat over ons vertrek. Erik heeft geen zin in de regen en Jannie heeft geen zin in wachten in de tent. Uiteindelijk wachten we eerst maar ruimen toch in de regen op en om 11.00 uur vetrekken we. We mogen eerst met de kabelpont over het Randers fjord. Daarna heeft Erik op de open streetmap een route langs de zee gezien. We gokken het en de gok pakt goed uit. Het is wel onverhard, maar een mooi pad en heeeel stil. Na 18 km drinken we koffie bij een speeltuin. Er vertrekken net twee Deense vakantiefietsers die een paar dagen vrij zijn en een kort rondje doen. Even later schuiven twee Franse fietsers aan. Zij hebben nog een hele reis te gaan, want ze willen naar Stockholm en terug. Na de uitgebreide koffie fietsen we naar Vivild waar we boodschappen voor de lunch en het avondeten doen. We hebben al honger dus zoeken in Vivild ook gelijk een plekje om te lunchen. Bij een school vinden we een picknickbank.  We zitten niet zo lang want het is fris. Als we verder fietsen komen we in een Deense serie van Netflix terecht. Het blijkt echter allemaal realiteit. De weg wordt versperd door een Volvo van de politie. De agent verteld ons dat we niet verder mogen vanwege een ‘crime sciene investigation’. Dat betekent dat we terug moeten en vervolgens een alternatieve route moeten bedenken. We kunnen over de hoofdweg, maar dat zijn we na en km of 8 wel zat. Erik vindt met behulp van de garmin een mooie route dwars door het bos. Aan het eind moeten we even over een afgesloten erf, maar niemand houdt ons tegen, dus dat gaat ook goed. In Bonnerup komen we weer bij de kust en overleggen even wat te doen. Het is 15.30 uur. We kunnen hier op een camping gaan staan of nog 22 km doorfietsen. We hebben beide wel zin om door te fietsen en dus doen we dat. Inmiddels is het weer aan het omslaan. Het wordt steeds warmer. We fietsen vrolijk verder, maar merken nu toch dat de beentjes moe worden. Uiteindelijk komen we om 17.00 uur aan op de camping boven Grena. We hebben dan toch nog weer 68 km gefietst. Dat voelen we ook, maar inmiddels is het 26 graden en we staan aan de zee, dus het is weer genieten. Lekker douchen, koken en een wijntje. Het chagrijn van de regen is weer helemaal verdwenen door de zon.

1. Maria:
    Goed gedan👍🙋‍♀️
  2. Leen Dekker:
    18 juli 2022
    Doorzetters, zijn jullie. Nou, volgens onze media moeten jullie blij zijn dat jullie het redelijk "koel" hebben. Hier is/wordt het niet te harden 🤪
  3. Loes:
    Mooie verhalen weer ☀️!