Muggen, heel veel muggen

26 juli 2021 - L'Isle-sur-le-Doubs, Frankrijk

Chalezeule – L’isle sur le Doubs  68 km

We pakken op ons gemak in. Na het ontbijt fietsen we eerst naar de supermarkt om de lunch te kopen. Het is weer zo’n supergrote, met 350 verschillende pakjes ham. Niet echt onze favoriet. Daarna gaan we op pad. We fietsen de hele tijd weer een mooi fietspad langs de Doubs. Het is lekker weer, dus we hebben eigenlijk een gewoon lekker fietsdagje. We zitten in het noordelijk deel van de Jura. Hier zijn we ooit onze eerste vakantie naar het buitenland begonnen, op de camping in Arbois met de beige eend van Jannie. Die was destijds in een beter conditie dan de bestel-eend van Erik. Voor de zekerheid gewoon een jerrycan benzine mee en dat soort zaken. Ook bellen naar huis was toen een hele onderneming. We mijmeren er samen een beetje over. In Baumes les Dames drinken we koffie. Langzaam maar zeker fietsen we de Elzas binnen. Vlak voor onze eindbestemming van vandaag leggen we eerst ons picknick kleed uit om te lunchen. We komen terecht op een echt mooie ouderwetse dorpscamping. Keurig toiletgebouw en een speeltuintje en verder helemaal niets dan het geruis van de rivier. Als we gesetteld zijn wandelen we naar de intermarche voor het diner. Na de boodschappen zetten we met behulp van garmin, internet en een kaart onze reis voor de komende dagen uit. We gaan naar de wijngebieden van de Elzas is ons plan. We eten vanavond lekker rijst en worden daarna ook zelf lekker opgegeten door de muggen. Het is echte een plaag hier.