Lekkere chilldag

14 juli 2019 - Montréal, Frankrijk

Gisterenavond genoten van de mooie manier van de viering van 14 juli. Naast onze camping werd eerst door de bewoners van het dorp gegeten. Daarna ging men naar boven en vanaf de kerk werd er een lampionnenoptocht gehouden naar het vuurwerk. Om 11.00 uur startte een prachtig vuurwerk dat begeleid werd met muziek. Na afloop ging de band spelen. Wij waren toch zo moe dat wij ons bed opzochten. De muziek was op een redelijk geluidsniveau. Daar kunnen ze bij het Olster feest nog wat van leren! Hier kon men elkaar nog gewoon ontmoeten en met elkaar praten. Af en toe kregen wij nog een vlaag mee, maar wonder boven wonder konden we ook nog wel redelijk slapen. We hadden gisterenavond al besloten dat dit wel een plekje was waar we een dagje wilde blijven. Het campinkje is zo kneuterig met zijn 21 plaatsen, waarvan er 4 bezet zijn. Daarnaast wordt er mooi weer voorspeld en is er een mooi openluchtzwembad naast de camping. Vanochtend lekker uitgeslapen tot 8.00 uur en lekker rustig een douche gepakt. Daarna fietsen we naar boven naar het dorpje. We hebben geluk want de bakker is op de nationale feestdag gewoon open. Ook de epicerie is open en een flesje wijn kan ook nog gekocht worden. Onze dagelijkse levensbehoeften zijn dus weer verzorgt.

Lekker rustig ontbijten, een klein vakantie wasje doen en lekker luieren. ’s Middags gaan we lekker naar het zwembad. Mooi om te merken hoe daar mensen met het hele gezin naar toe gaan en het toch gezellig en rustig blijft. Geen geschreeuw, geen geren en toch veel plezier. Bj het eten zitten we nog even te filosoferen welke dingen we nu toch echt gemakkelijk vinden onderweg. Erik heeft bv al ruim 30 jaar een Zwitsers zakmes, waar we de wijnfles mee open krijgen, blikken mee kunnen openen, een zaag voor lastige takken, kortom een onmisbare tool. Jannie vindt onze lichtgewicht waslijn van Seatosubmit een mooi uitvinding.  Ook de universele wasbakstop is erg handig voor de (af)wasjes.

Volgens ons zijn nu de schoolvakanties begonnen, dus we willen iedereen die de komende weken op vakantie gaan een hele prettige vakantie wensen. Tot slot willen we nog graag vermelden dat we het leuk vinden zoveel berichtjes van jullie te krijgen. We zijn op die manier toch in contact.

1. Leen Dekker:
    14 juli 2019
    Nou wat een leuke verhalen, Jannie en Erik, lijkt me heerlijk zo'n vakantie. Of eigenlijk een art de vivre!
    Nou jullie kleinzoon wordt al een stuk gezelliger hoor. Hij begint te lachen en terug te brabbelen. Mooi mannetje is het.
  2. Jannie en Erik:
    15 juli 2019
    We hebben het inderdaad naar ons zin. Gelukkig hebben we regelmatig contact en krijgen we foto’s, zodat we Sev mooi kunnen zien groeien😀
  3. Hans Koudijs:
    15 juli 2019
    Vandaag na thuiskomst maar eens de laatste 8 dagen gelezen want daar was het niet meer van gekomen. Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben, groetjes van ons
  4. Jannie en Erik:
    15 juli 2019
    Fijn dat jullie gezond en wel weer terug zijn gekomen en hopelijk kunnen jullie terugkijken op een mooie vakantie!
  5. Coby Hulleman:
    16 juli 2019
    Ik heb wel respect voor jullie om zelfs op je "vrije dag" nog om 8 uur op te staan en dan op de fiets te stappen voor een broodje i.p.v. te wandelen om je je achterste wat rust te gunnen :-) Prachtig trouwens al die foto's van die mooie Franse dorpjes, mooie gebouwen en prachtige natuur.
  6. Jannie en Erik:
    16 juli 2019
    Wij-zij-denken van nature al geen ‘uitslapers’. Dus 8 uur opstaan is voor ons al echt uitslapen😀