Eindelijk, de zon is terug!

17 juli 2021 - Decize, Frankrijk

Le Charite sur Loire – Decize 78 km

Droog als we op staan! Erik fietst naar de bakker voor een lekker broodje en we ruimen onze spullen weer eens lekker droog op. Daarna ontbijten we en al om 8.45 uur zitten we op de fiets. De wind is ons ook vandaag goed gezind en blaast ons in de rug. Vandaag fietsen we vooral langs het Canal lateral a la Loire. Dat is dus vlakke weg, met af en toe een sluisje omhoog. Dat schiet lekker op. Het toeval brengt ons voor de derde keer in vijf jaar tijd bij de Pont Canal du Guetin. Dit is een aquaduct over de Loire, met aan het einde twee sluisjes waar schepen een verval van 15 meter maken. Hier merken we dat het door Corona aanmerkelijk rustiger is. De vorige twee keer was het hier druk met schepen en toeristen. Nu is het er gewoon rustig. Ook op het kanaal varen duidelijk minder (huur)boten. Wij drinken bij het aquaduct even rustig koffie. Vlak voor Nevers buigen we af met het kanaal mee en gaan we richting onze eindbestemming voor vandaag Decize. Onderweg stoppen we nog een keer voor de lunch en vlak voor de camping kunnen we bij de Intermarche onze voorraad aanvullen. We zijn al om 14.30 uur op de camping en hebben dan 78 km gefietst. We mogen een plek uitzoeken en vinden een prachtige plek pal aan het water. De plek is zo groot dat er wel 4 tentjes op kunnen. En de zon schijnt inmiddels heerlijk. We besluiten gelijk dat we hier wel twee nachten willen blijven. We zetten ons spulletje op en genieten van een verder heerlijk rustige middag met zon op ons gezicht.

1. Jolanda:
    18 juli 2021