Braunsbach

13 september 2019 - Braunsbach, Duitsland

Lekker wat langer in je bed liggen. Boekje lezen. Jammer dat sanitaire behoeftes uiteindelijk je dwingen uit bed te gaan. Maar goed, het toiletgebouw is recent gerenoveerd en de douches zijn heerlijk. Ons besteld broodje halen en de eerste was in de wasmachine stoppen. Vandaag is nl wasdag en we draaien zelfs twee wassen en dus ook twee keer de droogtrommel. Dan is ons hele boeltje weer schoon voor de komende tijd. Het ruikt naar bloemetjes in onze fietstassen. Na de was en de koffie lopen we naar Braunsbach. Braunsbach was in 2016 wereldnieuws toen het na hevige regenval werd bedolven door een modderstroom (zie foto’s). Ook deze zomer is men nog steeds bezig met de herstelwerkzaamheden. Een deel van het dorpscentrum is inmiddels vernieuwd en het andere deel wordt nu onder handen genomen.

Ook nu is het weer indrukwekkend hoe de natuur soms tekeer kan gaan. Ook in dit dorp kwam het onverwacht, alhoewel het in 1763 ook een keer was voorgekomen. In het plaatselijk winkeltje halen we lunch en diner en lopen dan lekker terug naar de camping waar we uitgebreid lunchen. De middag wordt doorgebracht met lezen en yahtzee. We hebben nog wat hout ‘gesprokkelt’ en dus wordt ook dit blog bij een lekker warm vuurtje geschreven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda:
    14 september 2019
    Wauw chaos hé. Zag het in Florida ook zo. Indrukwekkend. Dan snap je ook dat men er jaren over doet het op orde te krijgen.