Mols Bjerge

19 juli 2022 - Ebeltoft, Denemarken

Grena – Kraeker 58 km

Achter ons stonden Duitsers die ook op de vorige camping stonden en ook fietsen. Gisterenavond hebben we al allerlei wetenswaardigheden over onze fietsen en onze stoeltjes uitgewisseld. Vanochtend gaat de uitwisseling nog even verder en in Grena komen we ze nog een keer tegen en hebben ze nog weer vragen. We beloven ze wat info te mailen.

Zij gaan vandaag terug naar huis, maar wij gaan eerst naar het centrum van Grena. Dat valt wat tegen en daarna pakken we route 5 weer op. In Balle drinken we koffie in de schaduw van een boom bij de kerk. Het is vandaag een mooie warme dag en in delen van Europa is het erg warm vandaag. Wij vinden het in ieder geval lekker. De route is mooi, maar wel veel korte klimmetjes. We komen langs herregard Rugaard, waar we het nationale pak Mols Bjerge binnen fietsen. Het park is 180 km2 groot. We komen uiteindelijk in Ebeltoft, een mooie kustplaatsje. De camping aan zee heeft nog een postzegeltje voor ons, maar daar hebben we geen trek in. We gaan daarom eerst lekker naar het strand en genieten van de zee. Daarna bekijken we Ebeltoft en eten daar een ijs(je). IJsjes zijn hier echt groot. Wij nemen een half/half. Dan mag je twee grote bollen ijs uitzoeken en krijg je daar bovenop een grote toef softijs, een toef crème en een topping van aardbeiensaus. Een mooie caloriebom! Na dit ijsje zijn we goed van energie voorzien om de laatste 10 km naar camping Kreakar te fietsen. In he bos zien we nog een ree en na een redelijk klim krijgen we een mooi plaatsje op de camping. Het diner nuttigen we dit keer op het terras van de camping met typisch Deense gerechten biksemat en fiskefilet. Een heerlijk dagje!

1. Ricky:
    19 juli 2022
    Mooie foto’s zeg. Gaan jullie ook
    Nog naar Aarhus? Zeker de moeite waard
  2. Jannie en Erik:
    20 juli 2022
    Vandaag in Aarhus geweest!