Veere en Middelburg

26 juni 2021 - Veere, Nederland

Veere 32 km

Wanneer we wakker worden regent het nog steeds. Alles is klam. We draaien ons nog maar een keertje om, maar uiteindelijk moeten we er toch maar een keer uit, want de tent moet verhuisd worden. Het blijft regenen, soms miezer, dan weer harder. Erik gaat brood halen in Veere. Na het ontbijt is de ergste regen voorbij en miezert het alleen nog maar. Ook onze buren zijn aan het inpakken. Zij zouden ook van plek moeten verhuizen, maar hebben besloten om naar huis te gaan. Hun plek is al wel gereserveerd en betaald en ze bieden hem spontaan aan ons aan. We maken dankbaar gebruik van het genereuze aanbod. Het blijkt de laatste plek helemaal achteraan de camping te zijn. Een prachtige plek. De mensen die er staan zijn nog aan het inpakken, dus wij leggen onze spullen en de tent in een hoekje neer. Inmiddels is het droog geworden en gaan wij Veere verkennen. Het is nog niet te druk en vanaf de veste hebben we een prachtig zicht op het Veerse meer. Het stadje is klein, maar fijn. Wat een prachtige oude huizen en wat een leuk haventje. We kuieren het plaatsje van voor tot achter door. Terug op de camping is ons ‘nieuwe’ plekje vrij en zetten we gauw onze tent op. Hij is nog kletsnat, dus we richten hem verder nog maar niet in, zodat alles even goed kan drogen. Wij drinken ondertussen een bakje koffie en daarna fietsen we naar Middelburg. Dat is maar 7 km, dus daar zijn we zo. In Middelburg is het erg gezellig. Iedereen is de vrijheid blijkbaar aan het vieren. Terrassen zitten overal vol en in de stad is het erg druk en gezellig. Geen mondkapjes meer is ook letterlijk een verademing! Je merkt gewoon een uitgelaten stemming. Middelburg is veel groter dan Veere en heeft naast vele oude gebouwen ook nog eens veel leuke winkels. We vermaken ons dus prima in al deze gezelligheid. Het weer is inmiddels ook beter geworden en de zon laat zich zelfs af en toe zien. Terug op de camping is de tent weer lekker droog en kunnen we ons goed settelen. We vermaken ons verder met luieren, lezen en een flesje wijn. Ach als het weer droog is ziet het er allemaal weer prettig uit!

1. Marlie&Ella:
    27 juni 2021
    Hoi Jannie en Erik
    Toeval of niet de Dames die jullie tegen kwamen eerder deze week hebben de krant gehaald met hun kameel
  2. Jannie en Erik:
    27 juni 2021
    In welke krant stond het?