Thor krijgt ons nu wel wakker

6 juni 2019 - Maastricht, Nederland

Vannacht om 00.30 uur worden we gewekt door Thor. Donder en bliksem maken een hels kabaal. Maar erger nog er zijn super harde windstoten. Erik moet zijn bed uit om een tentstok die de meeste wind opvangt te ondersteunen. Jannie kijkt vanuit uit  haar bed rustig toe bij deze heroïsche daad. Erik heeft zijn rol als ‘stoere man’ helemaal te pakken en wanneer de wind wat minder wordt gaat hij in de stromende regen met ontbloot bovenlijf (dan wordt er niets nat) buiten polshoogte nemen. Een scheerlijn blijkt bij een windstoot uit de grond te zijn getrokken. De schade wordt hersteld en Erik loopt alles nog even na. Het blijft nog steeds bliksemen en het gaat harder regenen , maar toch vallen we in slaap.

Bij het opstaan waait de wind nog onstuimig. We pakken in en 8.50 uur vertrekken we van de camping. Het is nog fris dus we zijn blij dat we voor het eerst dichte schoenen bij ons hebben. Erik heeft ook de lange fietsbroek aangetrokken. Jannie, die vroeger altijd de koukleum was fietst stoer met blote benen, Vandaag hebben we de hele dag wind tegen, dus het wordt een beetje ploeteren. Het weer knapt op en voorbij Roggel wordt bij de eerste koffiestop de lange broek weer ingepakt.  Dan fietsen we via Grathem naar het witte stadje Thorn. Vorig jaar hebben we daar de foto gemaakt van onze twee fietsen die boven aan de website staat. Erik is toe aan de eerste energie oppepper dus in Thorn wordt koffie gedronken en vlaai gegeten (alleen door Erik, Jannie beheerst zich)  Wat dan weer jammer is dat het een in de magnetron opgewarmd stukje vlaai is. In Thorn gaan ook de dichte schoenen weer in de tas en de sandalen weer aan. Na Thorn fietsen we tot Maaseik langs de Belgische kant van de Maas. Daar steken we weer over naar Nederland en vervolgen onze fietstocht langs het Julianakanaal. Het is erg mooi. Alleen die verrekte wind, die houdt maar niet op. We voelen onze spieren groeien (theoretisch dan, want dat proces verloopt in de natuur toch iets langzamer) Maar het geeft toch een goed gevoel.  In Maastricht worden de boodschappen gedaan en dan door naar Eijsden waar we kamperen. We boeken voor twee nachten, zodat we morgen een dagje Maastricht kunnen doen. Maar nu eerst voetbal kijken Ned-Eng

1. Karin:
    6 juni 2019
    Veel aan jullie gedacht tijdens de ontstuimige nachten. Gelukkig alles heel.
    We duimen voor rustiger weer.
  2. Ingrid:
    6 juni 2019
    Spannende wedstrijd he??? Ik heb maar weer een 🥂Tje ingedaan..., goed excuus of niet???🙈😜
  3. Leen Dekker:
    7 juni 2019
    Je bent je roeping misgelopen, Jannie: schrijfster 👍😀 Wat een leuke verhalen.