Een spannende nacht

24 juli 2021 - Dole, Frankrijk

Dole

Vannacht werden we tegen drie uur wakker van een heel rare ‘zuigende’ wind. Het maakte een angstaanjagend geluid. En het begon griezelig hard te waaien. Dit duurde maximaal een half uur, waarna het begon te onweren. Daarmee was de ergste gekkigheid gelukkig over. Dat onweren duurde de rest van de nacht en ook de hele dag vandaag bleef het met grote regelmaat onweren. We sliepen dan ook lang uit vanochtend, maar toen we eruit gingen zagen we dat de wind toch wel wat schade had aangebracht. Vlak bij ons was een grote tak van een boom afgebroken en precies tussen een caravan en een camper gevallen (zie foto). Ook waren er diverse partytenten volledig vernield. De hele camping lag bezaaid met takken. Je bent niet blij wanneer zo’n tak op je tentje valt. Ons tentje hield het in de wind en regen goed uit, maar zal tegen zo’n tak niet bestand zijn. Tussen de buien door gaan we naar een supergrote supermarkt en vermaken ons daar een klein uurtje met boodschappen doen. In de stad is een wielercriterium met tour de France deelnemers, maar met het slechte weer hebben we geen zin om te gaan kijken. De rest van de dag wordt vooral in het tentje doorgebracht met lezen en routes bekijken en downloaden. Aan het eind van de middag hebben we nog even vermaak door Nederlanders die na een dag rijden hun caravan op de plaats willen zetten. Laten we het er maar op houden dat niet alles naar wens ging. Om 19.00 uur wordt het dan definitief droog en gaan we koken. Na het eten maken we nog een wandeling door de stad en ontdekken een verrassende wasplaats die we blijkbaar gisteren niet hebben gezien. Morgen gaan we weer lekker fietsen.

1. Jolanda:
    25 juli 2021
    Blij dat er op jullie tent niks gevallen is.
  2. Jannie en Erik:
    25 juli 2021
    Wij waren ook blij. Vandaag zien we dat de storm behoorlijk heeft huisgehouden. Veel omgewaaide bomen. We wensen jullie een fijne vakantie.