Naar het Rijndal

17 september 2019 - Hemsbach, Duitsland

Vannacht een paar druppels regen gehad, maar vanochtend de tent droog in kunnen pakken en dat is best bijzonder in deze tijd. Voor ons is het elke keer een heel ritueel om onze spullen droog te houden. Een droge tent is erg fijn bij het opzetten. Dan kunnen we nl gelijk door met uitpakken en hoeven we niet eerst te wachten tot de tent droog is. We fietsen de laatste 30 km van de Neckartal route naar Heidelberg. Een erg mooi stuk is bij Neckar-Steinach. Hier staan in een bocht van de Neckar vier burchten te pronken. Wij drinken daar ons eerste bakje koffie en genieten van het uitzicht. Inmiddels schijnt het zonnetje weer lekker, de temperatuur is wel wat lager, maar om te fietsen is het heerlijk weer. (later op de dag zien we op een thermometer toch weer 20 graden). Bij Heidelberg drinken we ons tweede bakkie en daarna wandelen we door de stad, waar het nog erg druk is met toeristen. Ook maken we een foto bij de Heidelberger Liebesstein. Als je na zoveel weken nog steeds plezier hebt met z'n tweeën hoef je niet eens een slotje aan de steen te bevestigen. In Heidelberg zien we een winkel waar het al volop kerst is. Best bijzonder als jezelf nog in de korte broek fietst. Na Heidelberg verlaten we de Neckartal route en gaan we over op de Rheintal route. Het Rijndal is hier heel erg breed en de overgang vanuit het nauwe Neckartal is groot. We vinden echter wel een lekker lunch plekje en zien dan dat we nog maar zo’n 25 km hoeven te fietsen. Na de lunch bemerkt Jannie een erg zachte achterband, en ja hoor: het is weer raak. Een lekke achterband. We pompen hem bij en hopen maar weer dat we de camping er mee halen. Dat lukt na twee keer bijpompen gelukkig. Voor die tijd halen we nog even boodschappen en alvast een nieuwe binnenband. Op de camping blijkt dat er toch een heel klein scherp ijzerdraadje door de band steekt. Wellicht was dat ook de oorzaak van de vorige lekke band, want toen konden we niets vinden. Nu is het echter droog en het licht veel beter. Voelen kon je het eigenlijk niet, dus was het een gemeen dingetje. Maar het probleem is weer opgelost, nieuwe binnenband erin en dan lekker onder de douche. Vanavond koken we weer zelf en daar hebben we echt weer zin in. Een soort van curry met rijst wordt door Jannie heerlijk bereid. Toch lekkerder dan de eenvoudige Duitse keuken.

1. Sonja Dekker:
    19 september 2019
    Haha ja al die spulletjes voor kerst moet niet gekker worden hè!
    Ondertussen zit de reis er voor jullie bijna op en zoals je schrijft nog steeds vrolijk saampjes en geen ❤️slotje nodig, goed gedaan hoor! 😜
    Nog heel veel plezier de laatste daagjes!
    Groetjes