Nachtelijk bezoek!

8 juni 2019 - Eijsden, Nederland

Vanochtend eerst onze schoondochter Lisanne gefeliciteerd, want die is vandaag jarig. De afgelopen twee nachten stonden we op camping Oosterdriessen in Eijsden. We hebben het noodlot getart, na al die heftige buien, door gewoon op plaatsnummer 13 te gaan staan. Maar alhoewel het hard heeft gewaaid, hebben we geen problemen gehad. Althans met het weer.

Gisteren zijn we een dagje wezen chillen in Maastricht. We hebben een hele stadwandeling gemaakt en ons vergaapt aan de mooie winkels. Centen bleven in de zak want nieuwe dingen kun je nu eenmaal niet meenemen op de fiets. Heel Hollands hebben we geluncht h bij de Hema. Dat is natuurlijk niet wat je verwacht wanneer je naar Maastricht gaat(een lunch op het Vrijthof of Onze lieve vrouwenplein ligt meer voor de hand), maar voor het toiletbezoek is de Hema handig en zo kwamen we daar zomaar terecht. En eerlijk is eerlijk, het was echt Hema.

We hadden gisteren al brood gekocht en vanochtend bleek zowaar dat we nachtelijk bezoek hadden gehad. De muizen hadden het brood ook gevonden en zo te zien had het lekker gesmaakt. Hadden we de tas maar dicht moeten doen. Vandaag zijn we begonnen aan de route ‘langs oude wegen’. Een oude pelgrimsrouten richting de Pyreneeën. Nu zijn we luie pelgrims, want officieel moeten we in Aken starten en dan over de Ardennen. We hebben echter wat ervaring met de Ardennen en dat zijn nare korte steile bulten. Dus wij fietsen eerst een groot stuk van de Maasroute. Lekker vlak. Maar daarvoor werden we vandaag gelijk gestraft. Het pontje bij Eijsden is vanwege de harde wind gestremd. We hadden windkracht 6 tegen de hele dag en dat voel je over die brede Maas. Dus ons offer hebben we vandaag alsnog gebracht. Verder was de tocht weinig interessant. Hoe gek ook het stuk door Luik was het leukste. De rest was vooral industrie langs de Maas. In dit stuk zijn vrijwel geen campings en de enige camping komen we na 75 km tegen de wind in tegen. Daarvoor moeten we ook nog een helemaal uit het Maasdal klimmen. Gelukkig worden we beloond. Een echte tokkies camping. Het stukje voor de trekkers is tevens de honden uitlaatplek en ligt werkelijk van voor tot achter onder de hondenstront. Dus eerst gaan we gezellig stront ruimen en daarna ons tentje opzetten. Gelukkig is er een toiletgebouw, waarvan van de enige wastafel de kraan geen water geeft dus dat valt ook wel mee. Kijk dat maakt fietsen nou zo leuk. Altijd iets bijzonders.

Nog een kooktip: knip Merguez worstjes aan stukken voor de pasta. Geeft een heerlijke pittige smaak.

1. Ellen Oostenenk:
    8 juni 2019
    Haha Erik heeft al wel ervaring met tokkie camping dus komt vast goed. Succes leuk om jullie blogs te lezen
  2. Jacqueline Groothaar:
    8 juni 2019
    Geweldig, tussen "de Tokkies", gelukkig zijn jullie mensen die zich snel aan weten te passen, dus dat is vast goed gekomen ... Was weer leuk om te lezen!
  3. Marion:
    10 juni 2019
    Goedemorgen
    Heerlijk die mooie verhalen
    En wat een vrijheid.
    Genieten maar weer en ik kijk uit na t volgende verhaal / avontuur