Mooi weer met een nat einde

27 juni 2021 - Cadzand, Nederland

Veere-Cadzand 45 km

De ochtend is zwoel en warm. Gisterenavond hebben we na het maken van het blog nog samen uitgezocht hoe we nu verder willen. De opties waren om via de Jaconbsroute naar het zuiden te gaan of via de kustroute. De keuze viel op de kustroute, omdat we bang zijn dat de Jacobsroute in Noord Frankrijk eerst wat saai zal zijn. We fietsen naar Middelburg en willen dan naar Vlissingen. Erik heeft de route niet helemaal goed en we fietsen een stukje verkeerd. Gelukkig vinden we al snel de goede weg terug en dan gaat het naar Vlissingen. In Vlissingen moeten we over met het veer naar Breskens, maar eerst willen we de stad bekijken. Op de kop van de haven kijkt Michiel de Ruyter uit over de Oosterschelde richting de zee. We zetten hem snel op de foto, want met de woke hipe weet je maar nooit of hij er nog lang staat. Een meeuw is zo brutaal dat hij bijna de koek uit onze hand rooft. We doen sightseeing op de fiets en fietsen daarna naar de veerterminal. Als we onze fietsen neerzetten zien we dat onze kapitein vandaag niemand minder dan Willem Alexander is (zie foto). Hij schenkt ons een behouden vaart en na een klein half uurtje meren we af in Breskens. Daar gaat het rechtsaf langs de kust over een prachtig fietspad boven op het duin/dijk richting Cadzand.

We kamperen op camping de Couter, een mooie boeren camping. We zijn er rond drie uur. Het is zo’n 27 graden en we doen gauw een vakantiewasje. Helaas trekt er om 16.30 uur een enorme onweersbui over. Er valt 20 mm regen in 30 minuten! In de Zeeuwse klei wil het water maar moeizaam wegzakken. Dus het is erg drassig. We zien dat Max de grand prix van Oostenrijk wint en Matthieu van de Poel de tweede etappe van de tour de France wint en gelijk ook de gele trui pakt. Helaas zien we ook Nederland verliezen van Tsjechië, dus het EK is over. Het is weer gaan regenen dus er moet in de tent gekookt worden. Het was een mooie route vandaag met prachtig weer, maar helaas ook met een erg nat einde.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Leen Dekker:
    27 juni 2021
    Geen foto van mijn favoriete Michieltje? In Vlissingen zijn wij getrouwd. Nog door Oost Souburg gefietst? Daar heeft Sonja gewoond......
  2. Jannie en Erik:
    27 juni 2021
    Speciaal voor jou toegevoegd!
  3. Jolanda:
    28 juni 2021
    Wat zijn de plannen voor de aankomende weken?
  4. Jannie en Erik:
    29 juni 2021
    Wij fietsen de komende dagen zuidwaarts verder langs de kust. In ieder geval tot Dieppe.
    Groet, Jannie
  5. Leen Dekker: