De Lorelei

19 september 2019 - Sankt Goar, Duitsland

We hopen niet dat de opening van Lelystad airport de overlast veroorzaakt die wij vannacht en vanochtend gehoord hebben van de vliegtuigen die over Mainz naar Frankfurt vliegen. Als dat ons voorland wordt in Olst…..  Voor de rest een fijne camping. We moeten om Mainz uit te komen een lang stuk door een industriegebied. Daarna komen we langs de Rijn. Het dal is nog breed, maar links en rechts kijken we toch op de druivenvelden. Bijzonder om te weten dat straks de Rijn zich door de vernauwing bij de Lorelei moet wurmen. Langzaam maar zeker wordt het dal smaller. Eerst komen we langs Bingen, waar we de lunch genieten. Het is weer mooi weer, wel wat fris, maar de zon schijnt. Vanochtend hebben we ook nog eens de wind in de rug. Na de lunch is de wind echter plots gedraaid en dan hebben we hem tegen. We komen nu ook naast de weg te fietsen. Het dal wordt smaller en het is indrukwekkend hoeveel verkeer er door het dal gaat. Aan beide zijden gaat een druk spoor. Over de Rijn zelf varen erg veel boten. Langs de Rijn wordt ook druk gefietst en natuurlijk gaan over beide oevers ook nog eens auto’s. Bij de Lorelei is het druk met vakantiegangers. Wij gaan 2 km voorbij de Lorelei een zijdal in. Een kilometer verder is een leuke camping.  Hier hebben we in 2006 gekampeerd met onze kinderen op weg met de fiets naar Wenen. We zijn benieuwd of de camping nog net zo leuk is. En we worden niet teleurgesteld. De camping is nog steeds hetzelfde. Het is volgens ons een van de leukste campings van Duitsland. We mogen we weer op hetzelfde veldje staan en vanavond hebben we in het gezellige kleine campingrestaurant gegeten.