Lago di Garda

26 augustus 2019 - Peschiera del Garda, Italië

Vannacht hebben we het fenomeen brulkikker leren kennen. Wij dachten in de middel of nowhere rustig te kunnen slapen. Ik zou zeggen zoek op YouTube even op ‘brulkikker’ en je hoort wat wij de hele nacht gehoord hebben. De ene brulkikker seinde naar de andere die dan vervolgens weer ging antwoorden. Maar verder was alles in orde…. We hebben nog even een foto gemaakt van de leuke doucheoplossing die men hier gemaakt had. De rivierkreeft die ons gisterenavond bezocht, had zijn heil vanochtend in het zwembad gevonden. Als we opgepakt zijn fietsen we eerst naar Mantova. Alweer een mooie oude stad, alwaar we een lekker cappuccino nuttigen. We bezoeken de mooie Duomo en fietsen door de stad. De stad is omgeven door water, wat het extra bijzonder maakt. Na Mantova wordt onze route wat saai. We fietsen rechttoe rechtaan langs een kanaal. Wel zien we nog een otter en een slang. Het laatste stukje voor het Gardameer is wel weer leuk. We fietsen Borghetto nog even in. Een plaatsje met een paar watermolens. Het is een beetje toeristisch, maar wel gezellig. Dan komen we bij Peschiera aan het Gardameer. Een leuk touristisch plaatsje. Het Gardameer is sinds jaar en dag een grote toeristische trekpleister. Erik kwam hier zo’n zestig jaar geleden al met zijn ouders in het fiatje 600. Destijds nog een hele onderneming zonder alle autobanen en wel een rit over de Gotthardpas. Nu is het camping aan camping. Wij vinden een camping direct aan het meer. Wel merken we dat het seizoen ook hier aan het aflopen is. De camping is niet helemaal meer vol. We constateren dat onze tent van al het zonlicht en in en uitpakken aan het einde van zijn levensduur begint te komen. Lichtgewicht nylon tenten kunnen zo’n 30 weken meegaan en dat heeft onze tent reeds bereikt. Alleen deze reis is de tent al ongeveer 70x opgezet en weer ingepakt en we hebben hem inmiddels 5 jaar. In het tentdoek ontstaan her en der hele kleine gaatjes. Erik probeert de ergste plekjes met seal te dichten. ’s Avonds eten we onze zoveelste pastacreatie. Elke keer veranderen we het recept in detail, waardoor we het nog steeds niet saai vinden. Met een lekkere koude witte wijn uit de kampwinkel eten we weer heerlijk.

1. Evert Feith:
    26 augustus 2019
    Het blijft leuk om jullie te volgen!
    Hoe zijn de plannen verder, nog een tijdje in Italië of is er helemaal geen plan? Hoe dan ook, nog heel veel fietsplezier toegewenst! Hartelijke groet, Evert
  2. Jannie en Erik:
    27 augustus 2019
    Volgende doel is Verona en daarna waarschijnlijk op een of andere manier de Alpen over.