De laatste kaart gekocht

21 september 2019 - Bad Breisig, Duitsland

Weer een koud nachtje. We hebben vannacht voor het eerst ‘apart’ geslapen. Ieder zijn eigen slaapzak. Voor de warmte was het goed. Je bent beter omsloten en hebt geen tochtgaten. We hebben het dus niet koud gehad. Maar als we eruit moeten is er wel weer veel condens en is het koud. We pakken snel in en gaan dan ontbijten. Volop gekleed fietsen we weg en dalen weer af terug naar de Rijn. Daar schijnt het zonnetje al heerlijk en is het al aangenaam. De route is mooi en het ene na het andere kasteel doemt voor ons op. Op de Rijn is het alweer een drukte van belang met vrachtschepen en rondvaartboten. In Boppart lopen we met onze fietsen door het stadje en kopen een koffiekoek. Aan de Rijn gaan we die gelijk maar nuttigen met een bakje koffie. De volgende stad die we tegen komen is Koblenz. Daar stroomt de Moezel in de Rijn. De Duitser hebben er een mooi naam voor: die Deutsche Eck. In Olst is er vandaag jaarmarkt, maar in Koblenz heeft men ook een kleedjesmarkt. Het is er erg druk. Het lukt ons in Koblenz onze laaste kaart te kopen. Een kaart van Nordrhein-Westfalen. Olst staat er zelfs op, dus we komen nu echt dicht bij huis. Dan fietsen we verder. Bij Andernach fietsen we verkeerd. Even allebei niet goed opgelet. Dan gaat het verder richting onze eindbestemming Bad Breisig. Daar willen we naar een supermarkt. Een aardige ‘local’ fietst voor ons uit om ons de weg te wijzen. Dan op naar de camping. Weer een erg leuk campinkje met mooie voorzieningen voor de fietsers, zoals een overdekt terras met kraan, oplaadvoorzieningen, stoelen en tafels, verlichting. Kortom er is over nagedacht. We ontmoeten nog een gezellige Duitser die op de fiets onderweg in naar Cochem. Daar wil hij druiven gaan plukken. We drinken gezellig samen koffie. Vanavond is het wat minder koud dan gisteren en onder het afdak is het wel uit te houden. Morgen lijkt het voorlopig onze laatste droge dag te worden. We gaan dan richting Keulen.