De laaste dag Corsica

12 augustus 2019 - Bastia, Frankrijk

Het laatste dagje Corsica beloofd nog een pittige te worden. Vanwege de warmte staan we dus weer vroeg op en zitten om 7.15 uur op de fiets. In Ponte Leccia wordt nog even brood gekocht en dan mogen we klimmen. Gisteren zijn we afgedaald tot 250 meter en vandaag gaan we eerst naar 684 meter en daarna door naar 885 meter. De eerste klim is heel pittig! Het gaat steeds zo’n 12% omhoog. Op de kaart stond dat de klim 11 km lang zou zijn, dus wij dachten dat hij slechts langzaam zou stijgen. In de praktijk was het echter zo dat we steeds ook weer een stukje daalde en dan weer opnieuw omhoog mochten. Het was echt zwaar en toen de eerste klim bedwongen was, was het tijd voor koffie. Daarna mochten we een paar kilometer op gelijke hoogte blijven fietsen en daalden toen weer een stukje af. Vervolgens kwamen we bij het tweede deel. Dit ging gelijkmatiger. De uitzichten waren weer indrukwekkend. Vanaf 800 meter keken we vrij steil het hele dal in. Uiteindelijk waren we om 12.00 uur boven en hadden we 34 km gefietst vanaf 7.15 uur. Maar we hadden het weer gered! Toen mochten we afdalen. In Murato kwamen we een winkeltje tegen en werd er fruit en melk gekocht. Uiteindelijk sloten we de afdaling af door het dal van de Bevinco. Een mooie diepe kloof en een smal weggetje. In Bastia lunchen we in een park en gaan daarna op zoek naar de camping. Eigenlijk mag de postzegel waarop we staan de naam camping niet hebben, maar het is de enige dicht bij de boot. Dat kun je zien, want uiteindelijk staan we haring aan haring. Maar goed, het avontuur Corsica sluiten we af en morgen stappen we in het avontuur Italië. Wij zijn nieuwsgierig en hebben er zin in.