Korte etappe naar Corte

9 augustus 2019 - Corte, Frankrijk

Vandaag een korte etappe. We willen naar Corte, een plaats midden op het eiland. Ooit is het nog de hoofdstad van Corsica geweest. Voordat we opstappen praten we nog even met onze Engelse buren. Zij hebben een baby van 4 maanden. Ze hadden het geluid van Sev gisteren gehoord toen we de video bekeken die Lisanne ons had gestuurd. Dachten al 'waar is die baby??'. Dan gaan we fietsen. We moeten hiervoor wel weer over de drukke N weg. We gaan eerst afdalen. Vlak voor de afdaling krijgen we een mooi uitzicht over de vallei. Dan dalen we af naar Vivario. De brede weg wurmt zich door het plaatsje. Wij maken van de gelegenheid gebruik om brood en fruit te kopen. Helaas dalen we af naar ongeveer 400 meter en dat betekent dat we voordat we in Corte komen weer mogen klimmen naar 800 meter. Maar na deze klim dalen we dan ook echt af naar Corte. Er zijn diverse campings, maar wij kiezen voor camping Chez Bartho, omdat die aan de rivier ligt. ’s Middags zoeken we dan ook een lekker plekje bij de rivier, want het is weer behoorlijk warm. Eind van de middag gaan we inkopen doen en voor de winkel staan twee fietsers, Joep en Els, uit Alkmaar die we in Centuri ook hebben ontmoet. Zij hebben de fietstocht niet voortgezet vanwege het vele klimmen, maar een auto gehuurd om het eiland verder te verkennen. We praten even bij en het is toch leuk om elkaar weer te zien en van elkaar te horen hoe het is vergaan. Morgen willen we hier blijven en ’s morgens het stadje bekijken.

1. Loes:
    9 augustus 2019
    Heerlijk afwisselend jullie fietstochten. Wat ook leuk en avontuurlijk is: canyoning in Corte, onvergetelijke ervaring.
  2. Jannie en Erik:
    10 augustus 2019
    Dankjewel voor de tip en het compliment. Hebben ze dat ook voor senioren denk je? 😂 Ondanks dat jullie natuurlijk denken dat we door al dat fietsen super fit zijn, hebben wij toch ook inmiddels onze fysieke beperkingen, hebben we gemerkt.
  3. Coby Hulleman:
    10 augustus 2019
    Ik dacht ook al heel jaloers dat jullie dit allemaal maar gewoon "met het grootste gemak" doen. Maar gelukkig voelen jullie net als alle andere stervelingen, ook de beperkingen van het 50+ zijn :-) Ik geniet erg van jullie verhalen en foto's en volg jullie route ook via google earth.