Door het Kochertal

14 september 2019 - Oedheim, Duitsland

Tijdens ons ontbijt huppelt er een eekhoorn uit het bos naar de rivier. Een mooi begin van een zonnige dag. We nemen met een beetje weemoed afscheid van deze camping, want dit was echt kampeergenot. We fietsen vandaag verder langs de rivier de Kocher. In het begin is het dal nog vrij smal en we komen al gelijk twee kastelen tegen. Na 15 km komen we in Kunzelsau. We hebben dan onderweg al een ijsvogel gezien. Kunzelsau is een leuk oud plaatsje, met ook weer een eigen kasteel. Erik koopt er Himbeertorte en bij de Lidl wordt de lunch bemachtigd. Voor Jannie is het een topdag. Ze heeft onderweg al appels, peren, pruimen en zwetsen geplukt. Haar fietsfruitmandje is helemaal gevuld. Na Kunzelsau komen we over een oude spoorlijn te fietsen. Vandaag fietsen weer de hele tocht over autovrije paden. Het dal wordt steeds breder. Tijdens lunch drogen we weer even de tent en grondzeil in het zonnetje. Dan het laatste stukje naar Oedheim. We komen op een streng bewaakte camping. Alle hekken zijn dicht en worden automatisch geopend vanuit de receptie. We krijgen een chipkaart mee om er uit te kunnen. Eigenlijk is de camping zo slecht nog niet, maar ze hebben geen tentenveldje. Daardoor worden we met vier tentjes op een heel klein stukje gras gepropt. We hebben geluk, want wij staan vooraan bij het meer en hebben dus eigenlijk nog niet zo’n slecht plekje. Verder zijn de voorzieningen prima in orde, maar is het een beetje rommelig. (incl de beheerders). We zitten na het tent opzetten nog lekker in het zonnetje, want het is wel 25 graden. Tijdens het eten komt er zomaar een bever voorbijzwemmen. Dus qua natuur hebben we weer flink gescoord vandaag!