Kastelenroute

15 september 2019 - Eberbach, Duitsland

De nazomer verwend ons met een mooi ochtendzonnetje. In dit deel van Duitsand zijn de bakkers op zondagochtend geopend (in Beieren was dit niet het geval), dus haalt Erik verse broodjes. We fietsen het Kocherdal uit en bij Bad Friederichshall komen we bij de Neckar. Tot aan Heidelberg hebben we dit stuk twee jaar geleden in onze vakantie ook gefietst. Toch herkennen we niet alles meer. Het is weer echt fietsdag vandaag. Ook is opvallend hoeveel vakantiefietsers er zijn. Heel veel ‘oude’ mensen (wij vinden onszelf natuurlijk nog lang niet oud) fietsen van pension naar pension. Ook is er een hotel boot die elke dag naar een andere plaats vaart en de mensen fietsen dan dat deel. We zien de natuurlijk al heel langzaam naar de herfst toe verkeuren. Toch is het vandaag nog eens echt zomer. De temperatuur stijgt naar 27 graden. We boffen maar weer! Onderweg zien we veel kastelen. Dit deel van Duitsland heeft erg veel oude bruchten. We doen lekker rustig aan, want we hoeven maar 50 km vandaag. Om 14.30 zijn we al op de camping. We staan in Eberbach en hier hebben we in 2007 met Bas en Annemiek in de meivakantie gekampeerd. De camping ligt recht tegenover het plaatsje. Nu het wat vroeger donker wordt merken we dat we ook met ons eten weer in een ander ritme komen. We gaan dus al om 18.00 uur naar het stadje, omdat we daar willen eten. We willen vandaag eens echt Duits eten en dat lukt in Gasthaus zum Adler. Jannie heeft bradwurst mit sauerkraut und bratkartoffelen en Erik neemt een cordon bleu mit bratkartoffelen und salat. Na deze krachtige maaltijd hebben we nog plaats voor een ijsje. De temperatuur is ernaar dus bij eiscafe Venezia lukt het in onze behoefte te voorzien. Morgen wil het nog een keer erg mooi weer zijn, waarna de temperatuur dinsdag terug gaat zakken. Daarom besluiten we morgen nog maar een dagje hier te blijven en nog een keer te genieten van het mooie weer.