Toch nog een fietsreisje.....

16 juli 2020 - Deventer, Nederland

Wat hadden we grootse plannen. Na vorig jaar 4 maanden door zuid Europa te hebben gefietst, hadden we voor dit jaar het plan opgevat om noord Europa te gaan ontdekken. Een globale route was gemaakt: we zouden via Duitsland en Polen richting Baltische staten gaan. Daarvoor zouden we ook een stukje Rusland (Kaliningrad) meepikken en dan via Litouwen en Estland naar Letland. Bij Tallinn wilden we dan oversteken naar Helsinki en via Finland, Zweden en Denemarken naar Duitsland en zo terug naar huis. Helaas gooide corona roet in het eten. Net als bij iedereen veranderde veel en het maken van plannen werd moeilijk. Gelukkig verder geen groot probleem. We hebben ons er naar aangepast en iedere hobbel geeft ook nieuwe uitdagingen en nieuwe kansen.

Zo hebben we in corona tijd erg veel kunnen fietsen en uiteindelijk ook een paar keer leuke korte kampeerreisjes kunnen maken. Leuk avonturen die begonnen met een reisje via de achtertuinen van mensen in IJhorst en Kuinre. Ook een rondje Twente Achterhoek was een leuke ervaring toen de campings net weer open waren. Verder hebben we nog een 'sentimental journey' gemaakt in de Betuwe naar de plek waar Mark geboren is en waar wij 30 jaar geleden twee seizoenen een camping hebben gerund. (foto's van de diverse reisjes onder dit blog)

Vanwege de corona crisis heeft Jannie ook haar baan gehouden en gaan we dus dit jaar niet op reis, maar op vakantie. We wilden wel graag toch een beetje avontuur en waren blij dat er steeds meer landen de grenzen weer openden. Helemaal blij waren we toen Denemarken de grenzen 15 juni weer openstelde. Een van onze plannen was de fietsroute van het jaar 2019: de Oostzee fietsroute. Die gaat het dus worden! Zaterdag rijden we met de auto naar Flensburg en van daaruit gaan we 830 km fietsen over de zuid Deense eilanden. Via dit blog zullen we voor wie het leuk vind weer een beetje een inkijkje geven in onze reiservaringen deze zomer. Wij hebben er zin in!

1. Pascal IJsseldijk:
    16 juli 2020
    Veel plezier in Denemarken!
  2. Diny en herman:
    Fijne vakantie
  3. Evert Feith:
    16 juli 2020
    Mooie avonturen en veel plezier toegewenst weer!!
  4. Wim:
    16 juli 2020
    Wensen jullie een goede reis , mooi weer en veel gezondheid. Zullen jullie met veel interesse volgen
  5. Rob:
    16 juli 2020
    Mooi, de Deense eilanden. Ook niet niks voor een normale sterveling, maar voor jullie inmiddels een eitje. Veel plezier, pas goed op elkaar en kom weer veilig en coronavrij thuis in het best wel aardige Salland. Ik ga 't weer volgen via dit blog. Groet!
  6. Karin en Dico:
    17 juli 2020
    Nou, stilzitten is voor jullie geen optie 😉. Heel veel plezier met de fietstocht door Denemarken. Is vast prachtig daar. Wij volgen jullie op de voet via dit blog!
  7. Marry Broek:
    17 juli 2020
    Wij wensen jullie een prettige vakantie.
  8. Coby Hulleman:
    17 juli 2020
    Dan moeten Alie en ik het dus toch nog even zonder jou doen Janny? Maar dan wens ik jullie een heel fijne vakantie toe. Denemarken is ook prachtig en het Noorden loopt niet weg, die kans komt vast nog wel een keer. Ik ga jullie weer volgen!
  9. Leen Dekker:
    Een hele goede mooi reis gewenst, Jannie & Erik
  10. Andre:
    18 juli 2020
    Beste Jannie en Eric,
    Ook namens Karin en hele fijne tijd gewenst in Denemarken.
    Geniet van de reis.
    Wat je daar zeker moet proberen is die zoete kaas.
    Groetjes
  11. Bea Schuurman:
    19 juli 2020
    Wat leuk om weer met jullie fietservaringen mee te lezen; veel plezier!
  12. Henny Meesters:
    21 juli 2020