Fietsers gaan wandelen

3 augustus 2019 - Porto, Frankrijk

Toen we gisteren op de camping onze tent opgebouwd hadden, bleken onze buurtjes twee Franse meisjes te zijn die ook in Centuri op dezelfde camping stonden. Grappig en we raakten natuurlijk aan de praat. Zij hadden een prachtige dag gehad door te wandelen in de Gorges de Spelunca. Die begonnen in Ota een dorpje 8 km van onze camping. Het inspireerde ons om vandaag te gaan wandelen. Wij stapten dus vanmorgen op de fiets, nog niet wetend dat de tocht naar Ota een hele klim zou zijn. Maar goed als je eenmaal op de fiets zit ga je ook niet terug, dus wij trappen weer even naar 310 meter hoogte. We knopen onze fiets vast aan een paal bij de 'Marie' en starten met wandelen. Het is een mooie tocht langs een rivier. Eerst dalen we helemaal het dal in. Soms loop je ernaast, dan weer lopen we 100 meter boven de rivier.  Uiteindelijk lopen we 13 km. Wel lekker eens weer een ander beweging.  Het laatste stukje terug bergop in de hitte valt ons wel wat zwaar. Maar gelukkig staan onze fietsen nog aan de paal en dan mogen we afdalen naar de camping. Onderweg komen we nog langs de supermarkt dus kopen we ons diner. Lekkere worstjes, aardappels om te bakken en sla. Als we terug zijn op de camping gaan we lekker naar het strand. Het leuke aan deze baai is dat de ene kant helemaal stijl is en dat daar allerlei mensen aan het klimmen zijn. Dus je kunt niet alleen zwemmen en luieren, maar er valt ook nog wat te zien. ’s Avonds bij de koffie bekijken we onze tocht van morgen. We gaan langs les Callanche een berggebied wat vanwege de bijzondere rotspartijen een Unesco erfgoed is. Wij worden nieuwsgierig!

1. Ingrid:
    4 augustus 2019
    Wat een prachtige verhalen elke keer. Het lijkt zo net alsof ik een beetje mee ben op jullie vakantie👍😜Al weer 2 maanden op pad......! Toch ben ik benieuwd hoe dat is, want ik wil meestal na 2 weken al wel weer naar huis ....🙈Complimenten voor de schrijvers. Jullie kunnen straks meteen een boek uitbrengen 👏📖 Geniet nog lekker, big hug 😘
  2. Jannie en Erik:
    4 augustus 2019
    Hoi Ingrid, wij hebben ons huis bij ons😜. Wij wisten natuurlijk ook niet hoe het zou voelen om zo lang weg te zijn. Maar het bevalt zo goed dat we verwachten nog wel 2 maanden weg te blijven. Kunnen jullie nog een tijdje van de verhalen genieten😂👍. Groet, Erik en Jannie
  3. Marit Goor:
    4 augustus 2019
    Wat een schitterende foto's van een heel mooi eiland. Leuk om te zien! Ik was heel nieuwsgierig hoe Corsica zou zijn. Wij komen vaak op Sardinië en Corsica zou daar veel op lijken (wat ruiger en groener). Dat klopt tot nu toe. Mochten jullie nog zuidelijker willen, Sardinië is ook een aanrader! Veel plezier nog!
  4. Jannie en Erik:
    5 augustus 2019
    Hoi Marit,
    Sardinië hebben we inderdaad overwogen. We hebben echter besloten om van Bstia naar Livorno verte steken en van daaruit een deel van Italie te gaan zien. Sardinie houden we nog tegoed!