De ene camping is de andere niet....

5 augustus 2019 - Ajaccio, Frankrijk

Wat we gisteren al voelden met de **** camping werd de rest van de nacht bevestigd. Tot diep in de nacht lawaai van mensen. ’s Ochtends om zes uur de vuilniswagen die de vuilnis komt ophalen. Om half zeven een vrachtwagentje van de camping wat rondscheurt. Schoonmakers die denken dat schoonmaken bestaat uit nat maken en weer laten opdrogen. Kortom een camping met alles erop en eraan, maar geen ziel om het de mensen echt naar de zin te maken. Wij zijn dan ook vroeg wakker en pakken ons boeltje in. We fietsen terug naar het dorp en kopen daar ons ontbijtje en gaan lekker aan de zee ons ontbijtje nuttigen. Daar hebben we weer een schokkende ervaring met hoe de Corsicanen met hun eiland omgaan. Uit een auto wordt door een oudere man zomaar een fles op de rotsen aan het strand kapot gegooid??? Na het ontbijt mogen we de eerste 12 km lekker vlak langs de kust. Dat hebben we lang niet gehad. Helaas houdt het dan op en beginnen we aan een 8.5 km klim die ons naar 400 meter hoogte brengt. Het vervelende is dat de weg echt druk is. Gelukkig zijn ze de weg aan het verbreden en kunnen we nog een stuk achter de afzetting fietsen. Helaas is dat de tweede helft van de klim niet meer mogelijk. Het uitzicht is aardig maar leidt onvoldoende af. Wel zien we nog twee blusvliegtuigen water uit de zee scheppen. Na de klim mogen we afdalen. In Ajaccio willen we naar de Decathlon en willen we een nieuwe e-reader halen voor Jannie, omdat haar Kobo het heeft begeven. In Ajaccio is het druk maar we komen vlakbij het grote winkelcentrum uit op het industrieterrrein. We kopen daar een nieuwe e-reader en bij de Decathlon kopen we twee hoofdlampjes en een gewoon lampje. Nu de dagen korter worden zijn onze twee zaklantaarntjes wel wat weinig en bovendien moet je die vasthouden. Met hoofdlampjes hou je je handen vrij. Jannie koopt ook nog een haarband om haar wilde bos in toom te houden en een nieuw fietshemdje. Erik heeft in Porto zijn zwembroek in de douche laten hangen dus die schaft een nieuwe aan. Vanaf het industrieterrein moeten we langs de autoweg. De weg wordt zelfs vierbaans en de auto’s scheuren er overheen. Toch is het de enige weg en zelfs de fietsroute gaat er overheen?!? We zijn niet bang aangelegd, maar dit is niet echt fijn. Gelukkig is het maar zes km en dan mogen we er vanaf en naar de camping. Ook dit is een **** camping, maar hier hebben ze het wel begrepen. Prachtige kampeer plekken, met voor elke kampeerplek een picknick tafel, stroomaansluiting, mooie bloeiende beplanting, vuilnisbakken, mensen die continu de camping schoonhouden en ook zwerfafval opruimen. Er zijn schitterende zwembaden. Een hoogtepunt is het sanitair. We hebben er een foto van gemaakt, maar er zijn complete badkamertjes gemaakt, die ook nog eens blinkend schoongehouden worden. En dat alles ook nog eens in een fijne sfeer. Zo kan het dus ook! Helaas hebben we problemen met internet, zowel de wifi op de camping als het gewone netwerk via de telefoon en daardoor kunnen we de e-reader nog niet gestart krijgen. Gelukkig vindt Jannie een Nederlands boek in de receptie. Morgen gaan we de bergen in. We hebben op internet gelezen dat op onze volgende camping de natuur de boventoon voert en er geen telefoon en internetverkeer mogelijk is. Dus mocht het blog even niet geüpload worden dan weten jullie waaraan het ligt.

1. Hans Koudijs:
    6 augustus 2019
    deze camping ziet er idd goed uit