Dinsdag wasdag

27 augustus 2019 - Peschiera del Garda, Italië

We hadden ons even vakantie beloofd, maar Jannie had uitstekende was voorzieningen gezien en de slaapzakken waren er nu volgens haar echt aan toe. Het enige probleem was dat het gebruik van de wasmachine niet inclusief zeep was. Erik had vooruitlopend op het plan gisteren daarom een Nederlands stel gevraagd of we wat wasmiddel van hen mochten gebruiken. De mensen kwamen uit Leeuwarden en lieten de caravan hier in de winter in de stalling staan en kwamen dus al jaren op deze camping. In ruil voor de zeep hebben zij nu een mooi verhaal over twee fietsers… Jannie’s enthousiasme gaat zover dat er eerst nog een andere was gedraaid wordt. Dan gaan de slaapzakken er in en na de wasmachine mogen die twee rondjes in de droger en we slapen dus vanavond in een heerlijk schoon bed! Dan is het tijd voor koffie en na de koffie worden de boodschappen gedaan. Even lunchen en daarna willen we nog naar een kampeerwinkel. Erik heeft op Google een kampeerzaak gezien op 3 km afstand. Daar willen we even kijken of ze iets hebben om beginnende gaatjes in de tent beter te dichten. Ze hebben niet het ideale spul, maar wel een alternatief wat we in ieder geval willen uitproberen.

Bij terugkomst gaat Erik aan de slag met de gaatjes en daarna gaan we nog een poosje aan het Gardameer liggen. Het is toch heerlijk dat je elke dag dit mooie weer hebt. In Olst is het ook mooi weer dus daar kan iedereen nog even nazomeren of zeuren dat het zo warm is. Wij blijven morgen nog even in de vakantiemodus en blijven dus voor het eerst deze reis 3 nachten op dezelfde plek.

1. Leen Dekker:
    27 augustus 2019
    "Wij blijven morgen nog even in de vakantiemodus en blijven dus voor het eerst deze reis 3 nachten op dezelfde plek". Maar jullie vakantie begon toch op 4 juni?😜 In welke modus stonden jullie dan al die tijd? Hoe zou je dat willen noemen?😀 Of heb je gewoon gradaties? En is dit de ultieme?
  2. Jannie en Erik:
    27 augustus 2019
    Tja, wij wilden juist dat het een ‘manier van leven’ wordt. Niemand heeft immers 4 maanden vakantie. Nou is het in onze ervaring inmiddels onze, weliswaar tijdelijke, manier van leven geworden. Dus gunnen we onszelf nu even vakantie.😜😀
  3. Coby Hulleman:
    27 augustus 2019
    Ik denk dat jullie bedoelen dat jullie achterste oftewel je derrière, 3 dagen vakantie krijgt? Dus gewoon vakantie vieren zoals normale mensen dat doen met uitslapen, stukje wandelen, terrasje, beetje lezen? En vooral geen bulten op en af fietsen of nog "even" doortrappen naar de camping 60 km. verderop! Geniet er dus maar van :-)