Bloemen

18 juni 2019 - Prémery, Frankrijk

Het is al warm als we opstaan. Vanwege de weersverwachting en het feit dat we onze inspanningen van de laatste dagen beginnen te voelen, hebben we besloten vandaag een kort dagje te maken. We hebben gelezen dat de camping in Premery een ‘plan d’eau’ heeft, wat betekent dat we er kunnen zwemmen. Dus 30 km verder ligt ons doel van vandaag. We fietsen er op ons gemak, alhoewel het weer op en neer gaat, naar toe en scoren in Premery nog net voor sluitingstijd (in Frankrijk zijn veel winkels ’s middags een poos dicht) een broodje voor de lunch. Om 12.30 uur zoeken we een plekje uit op de mooie camping. Rustig tentje opzetten en Erik doet nog een boodschapje en haalt geld. Want pinnen is hier nog steeds niet overal mogelijk. ’s Middags liggen we lekker aan het strandje , lezen wat en verkoelen ons in het meertje. We wilden ook wassen maar de beheerster van de camping komt pas om 18.30 uur. Gezien het mooie weer wagen we het er nog op en gooien om 18.45 uur de wasmachine nog vol.

Een drie kwartier later is deze professionele machine(!) al klaar en kunnen we het te drogen hangen. Waarna we ons diner gaan klaarmaken. Een lekker rustig dagje dus. En een nieuw record voor het campingtarief 7,39 incl warme douche op een hele nette mooie camping!

Wat ons de afgelopen twee weken vooral is opgevallen is, zijn de prachtige bloemen die we langs onze weg steeds zien. Onder aan het blog hebben we een aantal foto’s geplaatst om te laten zien wat we zoal tegen gekomen zijn. Dat is dus een van de charmes van langzaam door het landschap reizen!

1. Loes:
    18 juni 2019
    Wat een mooie kleurenpracht!