Bekende weg.

10 juni 2019 - Charleville-Mézières, Frankrijk

We moeten nog even terugkomen op ons vorig verhaal. Toen we 's ochtends wakker werden liepen er veel ganzen rond de tent. En die kunnen poepen als de beste. Het was dus geen hondenpoep, maar ganzenpoep. Maar het bleef poep. Wel moet gezegd worden dat het tokkie gehalte hierdoor toch enige bijstelling behoeft. Maar om jullie te overtuigen dat het echt wel erg was hebben we een paar foto’s bijgevoegd. Eenmaal op de fiets moesten we eerst terug naar Huy het Maasdal in. Vanaf Huy is de maasroute echte een geweldige fietsroute. Je fietst prachtig langs de Maas en komt langs bekende plaatsen als Namur en Dinant. Wij zijn al bekend met deze route omdat we een deel in 2012 met Bas hebben gefietst op weg naar Barcelona en vorig jaar hebben we de Maasroute tot Dinant andersom gefietst. We crossen dus lekker door en hebben vandaag het beetje wind dat er staat in de rug. Verder niet veel te melden. Wel is het vandaag blijkbaar Nationale Brocante markt, want in vele dorpjes is er op 1e pinksterdag  een markt. Na ruim 100 km rijden we Frankrijk binnen en kamperen we bij de vestingstad Givet. De camping was een stuk beter als de dag ervoor. Deze had tenminste 1 werkende douche en een heren en dames toilet.

9 juni

Vandaag ging Erik eerst brood halen in het dorp. Dat is een taak van Erik om ’s ochtends voor het brood te zorgen. Jannie zet dan vast koffie voor onderweg en thee voor het ontbijt. Het ontbijt nuttigen we lekker in het zonnetje aan de jeu de boule baan. Eenmaal op weg moeten we constateren dat het vandaag toch weer wind tegen is. Gelukkig waait het niet hard. Op een gegeven moment komen we nog door een tunnel waar het fietspad naast het kanaal onder de berg door gaat. Er gebeuren verder geen gekke dingen en het is heerlijk fietsweer. Helaas gaat het vlak voor onze eindbestemming regenen. De tent wordt dus in de regen opgezet. Maar met goed samenwerken is dat in 10 minuten geregeld. Eenmaal in de tent leest Erik dat de eindstand van het 1e van Overwetering definitief 3-2 is. Er wordt een klein vreugdedansje gemaakt. Nog 1 potje winnen en lijfsbehoud is gerealiseerd. We vragen aan een Hollander met een Porsche Macan en een super de luxe caravan of we daar even onze batterijen voor de gps op mogen laden. Meewarig kijkt hij ons aan, natuurlijk wil hij dat doen. Zij hebben nu ook een verhaal..... Vanavond willen we ons trakteren in een restaurant, van vorig jaar weten we dat dit plaatsje een prachtig plein heeft met leuke restaurants. Dus vol goede moed naar het stadje gelopen. Laat er nu net dit weekend 4 dagen bierfeest te zijn geweest en dat is net afgelopen. Alle restaurants zijn gesloten. Dan maar terug naar de camping en in het camping restaurantje gegeten. Was overigens best goed te doen.

1. Erik Hulsman:
    10 juni 2019
    Hoi Jannie en Erik wat leuk om jullie verhalen te lezen... leuk om op deze manier op de hoogte te blijven en foto’s te zien van wat jullie beleven onderweg.
    Groeten Erik en Caroline
  2. Sjoukje Visser:
    10 juni 2019
    Ha Jannie en Erik, helemaal eens; leuk om jullie zo te volgen; leuk geschreven ook en goed geïllustreerd!
    Groet Sjoukje
  3. Loes:
    10 juni 2019
    Nog geen week van huis en al zo veel belevenissen! Leuk om jullie reis en ervaringen zo te volgen. Benieuwd naar het vervolg. Hartelijke groet, Hans en Loes
  4. Alfred:
    11 juni 2019
    Vanochtend liep ik langs jullie en ik bedacht mij dat ik het wel heel erg vond als er weer een verhaal langs komt! Super, geniet er van! Dat doen wij ook!
  5. Sanne:
    11 juni 2019
    Hoi Jannie & Erik! Ik heb me net pas aangemeld dus snel even alles terug gelezen... wat beschrijven jullie alles leuk. Geniet van jullie reis! Groetjes, Sanne (van Maurice (&Mika ;-))
  6. Sonja Dekker:
    13 juni 2019
    Hoi Jannie en Erik,

Wat schrijven jullie het leuk echt je hebt het gevoel of je er midden in zit......voel bijna de harde wind en de regen 😘
    Leuk om jullie belevenissen zo te lezen.
    Ondertussen al heel wat verschillende weertypes gehad en ook al jullie gesprekjes met al die vreemdelingen 😉
    Heel veel succes en geniet!!! 👊

Groetjes, Sonja